Hoe val je af.

Hallo,

Ik ben een jonge van 13 jaar en ik ben te dik.
Ik heb al een hang buikje en je kan al zien dat er ook een onder kin aankomt.
Zo ver wil ik het niet laten komen.
Ik weeg nu 60 kilo en ik ben 1,55 meter lang.
Nu denken de meeste mensen dat het nog niet zo heel erg veel overgewicht is maar dat is het ook niet alleen al mijn vet gaat naar mijn bovenbenen me buik en me hooft.
Heeft iemand misschien tips waardoor ik een paar kilo's kan kwijt raken zodat ik er ook wat beter ruit zie want soms schaam ik me voor me lichaam en we gaan in de zomervakantie naar de antillen en daar ga je veel naar het strand en dan wil ik me niet de hele tijd willen schamen voor me buik maar dan wil ik er gewoon plezier kunnen hebben en me niet willen te schamen.
Ik ben 13 jaar dus ik kan geen dingen gaan kopen als dieet pillen enzo en ik ga die rotzooi ook nooit kopen.
Iemand misschien dingen die hij ook heeft gebruikt waardoor hij per week wel 1 tot 10 kilo is kwijt geraakt.
( IK ZOEK NIET NAAR TIPS ALS GA SPORTEN OFSO WANT IK SPORT 4 TOT 10 UUR PER WEEK EN LOOP NAAR SCHOOL IK ZOEK ECHT TIPS WAARMEE IK ECHT IETS MEE KAN DOEN IK BEN NIET ZO VAN HET RENNEN ENZO DUS GRAAG SERIEUZE TIPS EN GEEN LEVENSVERHALEN.)

Toegevoegd na 20 minuten:
(GEEF IN JE ANTWOORD OOK AAN HOEVEEL KILO JE ONGEVEER PER WEEK AFVALT)

Weet jij het antwoord?

/2500

-Doe wat minder beleg op je brood. -Eet eens een broodje minder chocolade hagelslag of -pasta. -Om de dag een tussendoortje. Toegevoegd na 5 minuten: - 3-5 broodjes perdag. En vrijdag of zaterdag, neem een bordje met allemaal verschillende soorte fruiten, inplaats chips. Geld ook voor cola, kan je vervangen voor water of iets van een fruitdrankje. PS; ik had precies t zelfde probleem als jou. Pak eens een helastiekje,als je daar aan trekt wordt hij steeds smaller. Hoe groter jij wordt, hoe smaller ;) xXs6 -ook 13 jarige.

Ik denk dat je het beste naar de dokter kan gaan. Je zit in een belangrijke leeftijdsperiode wat betreft de ontwikkeling van je lichaam en de dokter kan kijken wat voor jou het beste is om te doen.

Elke week is op televisie het programma Help, ons kind is te dik. Kinderen van jouw leeftijd. Ze krijgen goeie tips. Best nuttig om die afleveringen eens te bekijken, met uitzending gemist. http://www.hebikietsgemist.nl/programma/2472/rtl-4/help-ons-kind-is-te-dik.html

ik ben ook 13, dus ik weet wel wat voor onzekerheid je voelt. als eerst zou ik beginnen met je voeding. neem jezelf voor dat je bijvoorbeeld maar 1 snoepje per dag eet. sla lekkere dingen als chips eens over, eet in plaats daarvan een appel of iets anders gezonds. ontbijt iedere dag goed, want juist als je niet ontbijt wordt je dikker. praat ook serieus met je ouders, laat ze weten dat je graag een paar kilo wil afvallen. en omdat je niet zo van rennen bent, zou je misschien iets van spieroefeningen kunnen doen. succes!

Je sport inderdaad wel voldoende. Als je niet ziek bent, geen medicijnen slikt (daar kun je ook dik van worden) en voldoende beweegt kan het liggen aan het eten. Ieder pondje gaat door het mondje. Probeer zoveel mogelijk mager te eten, niet snoepen, geen vet, geen frisdrank (bevat veel suiker) en niet eten voor het slapen. Als je 's avonds nog iets eet probeer dan iets te nemen, dat lichtverteerbaar en niet vet is. Goede voorbeelden zijn bijv. fruit, worteltjes, rijstwafels (maar dan zonder jam) of iets dergelijks. Succes en een fijne vakantie. Toegevoegd na 4 minuten: Je kunt hierbij natuurlijk wel wat hulp gebruiken en daarom kun je aan je ouders vragen om je hierbij te helpen. En gun jezelf in het weekend ook eens af en toe iets wat eigenlijk niet zo goed is, want anders hou je het niet vol. Soms is een bakje chips zooooooooo lekker....... en ach één keer in de week zal niet zo'n probleem zijn, als het maar niet elke avond is.

Ik zou gewoon iets minderen met eten, dus ipv 4 aardappels s avonds 3 en ipv 2 koekjes 1 etc. Zo hoef je geen extra dingen te doen, maar alleen een beetje opletten! Toegevoegd na 4 minuten: IK kan niet zeggen hoeveel je ermee afvalt, dat hangt af van je metabolisme en van de hoeveelheid die je alsnog binnenkrijgt.

Mijn advies is, laat ALLE koolhydraten staan, ik weet dat dit niet makkelijk is, maar het is wel DE manier. Dus geen brood, aardappels, rijst etc... Eet daar in tegen veel eiwitten, veel magere kwark, eieren, kip en andere vleeswaren, maakt niet uit of het vet is of niet. (geen frituur natuurlijk) Vis is ook erg goed! Groentes ook geen probleem. Laat alle snelle suikers staan, dus geen snoep, chips, en andere geraffineerde suikers. Het klinkt misschien wat radicaal, maar geloof me, het is de manier om snel resultaat te boeken. Normaal gesproken is het zo dat je lichaam als eerste je Koolhydraten aanspreekt als brandstof, daarna je vet opslag. Dus hoe minder koolhydraten hoe eerder je lichaam je vet voorraden zal aanspreken. Eet je niet of nauwelijks koolhydraten eten dan zal je vet verbranden bij het leven. Nu ga je nog naar school en zal je toch moeten eten. Eet dan wel volkoren brood maar met magere prodcuten, zoals kipfilet. Ga eten ook zien als iets functioneels, je gaat eten omdat jij je lichaam moet voeden niet meer niet minder, niet omdat het lekker is. Succes.....! Toegevoegd na 3 minuten: Hoeveel Kilo je zal afvallen zal te maken hebben met je stofwisseling. Om je stofwisseling hoog te houden, zal je wel moeten blijven eten. Uiteraard wel de goede dingen! Probeer 6 kleine maaltijden per dag te eten. Bakje yoghurt, af en toe wat augurken enz.... Je kunt alles eten zolang de koolhydraten maar laag blijven. Het is mij gelukt om de 2 dagen een halve kilo en soms een kilo (afhankelijk of ik veel train of niet) af te vallen. Nu ben ik nooit echt te zwaar geweest, maar voor de zomer is het altijd wel lekker om weer helemaal rip te zijn.

Kan alleen maar zeggen dat je zoveel mogelijk suiker moet beperken, vetten en koolhydraten heb je gewoon nodig. Wat ook al gezegd is maar zeker helpt is bijv. van aardappelen en rijst enzo de helft te nemen van wat je normaal opschept. Cola, marsjes enz. niet doen. Lekker water drinken evt. met een smaakje. Leg het aan je ouders uit dat je er van af wilt dan zullen ze je vast helpen om de vetrolletjes weg te krijgen. Nog iets belangrijks; niet te snel afvallen hoe langer je erover doet hoe beter het resultaat blijft! Het is heel lastig want suiker en vet is lekker, anders zouden we het niet eten '-) Veel succes! en als het niet helemaal lukt toch wel plezier hebben op de Antillen hoor!

Als je jezelf te zwaar vindt dan kun je eens kijken naar jouw eetpatroon. Eet je normale hoeveelheid ontbijt, middageten en avondeten? Of weet je dat je nogal regelmatig in tijd van TV kijken of ontspanning dat je erbij eet of snoept? Chips of andere snoeperij en zoete drank zijn de grote veroorzakers. Daarin zit vaak het vervelende. De aanleiding dat mensen snoepen is vaak als er iets anders aan de hand dat ervoor zorgt dat je alsmaar moet bijeten? De kunst van het afvallen is dat je het langzaam maar zeker doet. Te snel afvallen geeft vaak een jojo-effect van afslanken, weer aankomen , je schuldig voele en weer afslanken. Dat werkt erg frustrerend. Kijk eens in jouw buurt of er iemand is binnen jouw vriendenkring die met je mee wil kijken naar patronen die ervoor zorgen dat je teveel aankomt. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100