vergeten de pil in te nemen na 6uur drek ingenomen maar moest je dan 2 of 1 nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat hier eerder wordt gezegd is niet waar, van de anticonceptiepil kun je geen last van overdosis krijgen. (Ik zeg niet dat het verstandig is om er meer te nemen dan je nodig hebt) Binnen 12 uur nadat je hem eigenlijk had moeten nemen, kun je hem alsnog innemen. Mijn huisarts heeft mij eens geadviseerd om, wanneer ik een hele dag was vergeten, de volgende dag alletwee tegelijk te nemen. Het is sowieso verstandig ze er allebei uit te halen, want dan weet je nog waar je gebleven bent met je strip. Vaak is één keertje pil vergeten niet eens zo erg. Het schijnt het vervelendst te zijn wanneer je 'm aan je begin of eind van je cyclus (rond je stopweek) vergeet. Dan heb je de meeste kans dat je nieuwe ovulatie er toch tussen weet te glippen.. Maar het antwoord op je vraag: na 6 uur neem je gewoon die ene die je vergeten was. Niet meer.

1

Je kan beter een dosering overslaan dan een overdosering krijgen. Dit werkt averechts. Als je het zaakje niet vertrouwd is er nog de morning after pil. Let op wisselwerkingen icm de pil die je gebruikt. Je apotheker en/of huisarts kan en zal je hierbij proffessioneel advies geven. Vooral met mediceinen niet te veel op eigen houtje doen, hierbij kan zoveel verkeert gaan. Bij twijfel ALTIJD een arts raadplegen!!

1 pil want je kan 12 uur na de tijd dat je hem had moete innemen hem innemen de werking verzwakt niet Als het bijv 14 uur later is dn kan je hem beter overslaan

Wat staat er in de bijsluiter? Die heb je toch wel gelezen? De ene pil is de andere niet, sommige zijn veilig als je niet meer dan zes of twaalf uur afwijkt, andere niet. In ieder geval neem je in zo'n geval, zes uur nadat je een pil had moeten slikken, alléén de vergeten pil in. Dus niet twee. Maar nogmaals, lees de bijsluiter om te zien of je nog wel op tijd was of dat je de komende periode condooms moet gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100