Nou en of. Een heleboel zenuwen zelfs! Deze zorgen voor de informatieoverdracht vanuit het ruggenmerg naar de verschillende hersendelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De hersenen kun je vergelijken met het besturingssysteem van het menselijk lichaam.
Alle zenuwen van en naar de hersenen zorgen voor ons functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker, want de hersenen bestaan uit meer dan honderd miljard zenuwcellen. De hersenen en het ruggenmerg bestaan voornamelijk uit twee soorten materie: grijze stof (zenuwcellichamen), die zenuwimpulsen opwekt en verwerkt, en witte stof (zenuwceluitlopers), die ze vervoert.
Amadea