Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een gluten allergie is aangeboren. En als je er vanaf dag 1 last van heb heet het een glutenallergie. Je kan het ook dragen zonder last. Is dat waar?

Ik ben benieuwd. Je kan toch niet inheems op je 26ste last krijgen van glutenallergie? Dat kan toch alleen als je er vanaf dag 1 al last van had.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen ontwikkel je allergieën later dan dag 1. Vaak in de puberteit, maar eerder of later kan ook. Ik was zelf bijvoorbeeld boven de 20 toen ik hooikoorts kreeg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt wel degelijk op latere leeftijd ineens overgevoelig/intolerant/allergisch blijken voor gluten. Soms blijken er dan al wel langer klachten te zijn, maar soms lijkt er een duidelijk 'begin' te zijn: een periode met stress, een operatie, een bevalling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het gekregen op mijn 29e. Dat moet voldoende antwoord zijn. Hoe het kan dat je dat op latere leeftijd nog kan krijgen, dat weet ik niet eens haha...ik heb altijd gedacht dat iedereen het zomaar kon krijgen, net als ik. En inderdaad door stress gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding