Gebruik je wel eens wc doekjes na het toilet. En wat doe je er dan mee?

Wij gebruiken altijd (babie) doekjes na het toilet. Maar sinds korte tijd hebben we daar een klein afvalbakje voor gekocht. Even in wc papier rollen en hup in het bakje.

Toegevoegd na 5 minuten:
Spoel je het doekje dan door de wc?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bedoeld met wat doe je er mee of we het doorspoelen???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, spoel je het doekje door de wc?

Het beste antwoord

Ja, ik ben een gebruiker.

Sinds ik vernomen heb dat de waterzuiveringsinstalaties moeite hebben deze 'doekjes' te verwerken, houd ik ze apart. Het kost hen, en daarmee ons, veel geld extra om dit probleem te verhelpen, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal...
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, het vele geld wat er mee gemoeid is, komt toch weer bij de burger terug.
Bedankt voor je reactie ;)

Andere antwoorden (10)

ik spoel de doekjes door de wc omdat erop staat dat het afbreekt.
zou dat niet zo zijn dan zou ik het in de prullenbak gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik spoel die dingen gewoon door de wc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik doekjes die je na gebruik door kan spoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spoel ze al jaren door de wc, nooit problemen gehad in de vorm van verstopping o.i.d. Wel even goed op de verpakking kijken of ze ook echt bedoeld zijn om door te spoelen, anders kon het nog weleens vervelend worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze gewoon doorspoelen. Maar niet meer dan 2 tegelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop doekjes waar expliciet op staat dat je ze door kan spoelen. en dat doe ik dan ook. Weg is weg, en dat vind ik wel zo fris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik ze heel weinig en vind ze te dik om ze door te spoelen. Ik heb ook een kleine bak met daarin een klein tasje (kruidvat, etos, hema bijv.) Dit om het risico op verstoppingen zo klein mogelijk te houden.
Bij gebrek aan doekjes kan je ook een fles water met gewoon closetpapier gebruiken.
Zelf heb ik een fonteintje naast het toilet. Ik kan zelfs mijn handen wassen terwijl ik zit. Er ligt altijd een stapel gastendoekjes.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ja, en voor de rest gooi ik zo weinig mogelijk het riool in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spoel de doekjes gewoon door. Voor lokale verstoppingen ben ik niet zo bang, maar ik begreep dat de zuiveringsinstallatie er wel wat moeite mee kan hebben. Het is dus netter om het niet door te trekken.

zie de link schoonwaterhoujehelder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik las een tijd geleden dat er in de rioolzuiveringsinstallaties tegenwoordig meer verstoppingen voorkomen door 'vochtig toiletpapier' en andere wel-maar-niet-snel-afbreekbare doekjes... sindsdien doe ik ze in de prullenbak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank. ook namens het millieu
+1
hatsekiedee door de plee ermee.