Kan dit wel of heb ik dit echt meegemaakt? (Zie extra uitleg)

Ik was van de week met de trein en ik zat naast een ander meisje. We raakten aan de praat over waar we heen gingen. We reden naar een station en zei woonde in die plaats dus ze hoefde geen bus meer te nemen. Ik woon daar niet dus zei dat ik nog een bus moest nemen na de trein.
Toen we bij het station waren, zei ze: Fijne reis nog. Dus ik zei automatisch: ja jij ook. Maar ik bedacht toen dat ze eigenlijk niet meer hoefde te reizen dus zei gelijk daarna: naar je huis dan. Ik bedoelde dus dat ze alleen nog maar hoefde te lopen/fietsen. Toen ik dat had gezegd dacht ik ineens: Hé, dit komt mij bekend voor. Wat ik nu heb gezegd en wat zij zei. Het leek net of dit (en dan echt precies zo) al een keer eerder is gebeurd. Met plaatsen schijnt dit wel te bestaan en dat heeft een naam maar ik weet niet of dit ook echt een naam heeft of... Kan iemand dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ja vu

Het beste antwoord

Dit heet een deja vu moment (Frnas voor: al gezien) is een vrij beke d fenomeen wat bij iedereen wel eens voorkomt, waardoor lijkt of je iets al hebt megemaakt. Wetenschappers zijn er nog niet helemaal uit hoe het komt. Waarschijnlijk door een foutje in de hersenen waardoor iets eerst in het geheugen gedeelte terech komt, daarna pas in het waarneem gedeelte van je hersenen. Op zich niets bijzo ders het gebeurt wel vaker

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de typfouten, zit op ipod hah. Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb het zelf ook heel vaaak,en noemen ze deja vu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dit komt vaak voor bij mensen een deja vous. het is geen probleem ofzo en je krijgt nergens last van dus maak je er geen zorgen over. het kan zijn geweest dat je dit al gedroomt hebt of een soortgelijk gesprek hebt gehad, niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad een deja vu, schijnt te komen omdat je onderbewust iets al hebt verwerkt en op het moment dat je er bewust over nadenkt geeft het je het gevoel dat het al eerder is gebeurt.