Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik het meeste groente en fruit kopen?

AH is duur en heeft niet alles. Ook andere supermarkten hebben niet veel soorten groente en fruit. Ik hou van keuze en wil wat nieuwe groente en fruitsoorten leren kennen. Waar kan ik terecht voor een groot assortiment?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het ligt wel heel erg voor de hand, maar op de markt vind je van alles en een goede tweede is natuurlijk de groentenboer.

Ook vind je in wijken van grote steden waar veel allochtonen wonen, vaak groenten die je nog niet kent. Je moet wel weten wat je ermee kunt doen natuurlijk.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Bij de groentenboer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een groothandel zoals hanos of makro! Ook kunnen de meeste groetenboeren alles wel bestellen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steeds meer Turkse groenteboeren nemen de plaats in van hun Nederlandse en hun Duitse collega's, meldt het agrarisch vakblad Oogst. In Berlijn is bijvoorbeeld 36 procent van de handel in groente en fruit in Turkse handen. En dat zijn niet eens de meest recente cijfers. 'Ik schat hun aandeel nu op meer dan vijftig procent', zegt Suzanne Vlakveld, onderzoekster bij het Productschap Tuinbouw.

Ook in eigen land moet de traditionele groenteboer het veld ruimen. In 1998 telde Nederland 34 honderd groentewinkels die aangesloten waren bij de brancheorganisatie AGF Detailhandel Nederland. Nu telt de organisatie nog maar 16 honderd leden. De oorzaken: strenge wet- en regelgeving, gebrek aan opvolgers, en concurrentie van supermarkten. Bovendien speelt de traditionele groenteboer niet genoeg in op de wensen van de consument.

Dus, op naar de Turk.....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Turkse supermarkt of op de markt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij biologische winkels vind je ook vaak verschillende nieuwe groenten en fruitsoorten. Je betaalt er wel wat meer voor dan bij een groentenman.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de Consumentengids van juni 2010:
"Drie jaar geleden waren AH en Lidl de gedeelde winnaars voor de beste kwaliteit groente en fruit. Ook nu komen zij weer als beste uit de bus, in gezelschap van de markt."
(Lees meer...)
13 jaar geleden
bij een goeie groenteboer, die worden helaas steeds zeldzamer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kans hebt moet je eens naar de Zwarte Markt in Beverwijk gaan. Je waant je daar in het buitenland. Heel veel (voor ons) vreemde soorten groente en fruit en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Er schijnt in Vleuten bij Utrecht ook zo'n markt te zijn, maar daar ben ik nooit geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergetengroenten .nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de markt of bij de groenteboer.
Dat kon je zelf toch ook wel bedenken ik ben een kind van 12 zelfs ik weet het, ja zorry dat ik zo reageer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt de Dekamarkt een hele goede veel keuze en zeer vers

veel beter dan op de markt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwarte mark in bev
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding