Hoe word ik wakker?

Ik heb wat slaap gemist maar onderhand alweer ongeveer zo ingehaald. Ik ben net een uurtje echt uit bed. Maar het liefste ga ik terug. Ik ben dus moe, en niet echt 'wakker'. Wat zou ik hier tegen kunnen doen?

Ik dacht aan redbull of sportdrank gaan halen?

Toegevoegd na 50 minuten:
Die redbull heb ik gehaald i.v.m dat ik straks nog 4 uur carnaval moet gaan vieren waar ik niet slaperig aan moet gaan komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ga naar buiten, een flinke wandeling aan de zonnige kant van de straat maken. Zonlicht doet wonderen!
Amadea
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Van mij een plus, de min is onzin. Lekker uitwaaien en wat zon erbij doet wonderen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En gelijk had je. ;-)

Andere antwoorden (4)

Het beste is denk ik om iets te gaan doen. Ook al is het even een blokkie om om wat energy drink te halen. Je zit denk ik nog in een 'slaap mode', waar je eerst even uit moet komen voordat je weer wat energie voelt.
Het is lekker weer, ga naar buiten zou ik zeggen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Redbull zou ik sowieso niet doen, zo hou je je lichaam voor de gek. Je zou een uurtje kunnen gaan joggen buiten, in de frisse buitenlucht. Wel langzaam en verstandig opbouwen.
Doe in ieder geval iets actiefs, dus niet voor de tv gaan hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de wekker of de zon schijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pas om half vier 's middags opstaat is er zo op het eerste gezicht iets niet in orde met je dag- en nacht ritme. Tenzij je in de nachtdienst werkt natuurlijk. Maar anders zou ik zeggen: pak het structureel aan en zorg dat je op tijd de dag afbouwt en naar bed gaat, zodat je een uur of 7 a 8 per nacht kunt slapen.

Dit kun je bereiken door consequent vroeg op te staan en vooral niet overdag te slapen. En nog vele tips is eerder gestalde vragen op GV. Heel moeilijk om zoiets te veranderen, maar je zult er wel weer fitter door worden.

En op de korte termijn: mij hielp de incidentele koude douche wel om wakkerder te zijn. Een eindje de frisse lucht in, hond uitlaten of boodschapje doen. Red Bull is zo slecht voor je maag, tanden en portemonnee dat ik daar niet aan zou beginnen.