Ik heb vandaag mijn verstandskies operatief laten verwijderen, nu ben ik zo bang dat mijn onderkaak weer naar achteren gaat schuiven. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarom zou je kaak gaan verschuiven, indien je er iets uithaalt? Dat zou betekenen dat mensen die al een aantal tanden of kiezen verloren hebben, de kaak ook zou verschuiven.

Het verschuiven van de kaak, gebeurt bij het gewricht door medische oorzaken, of door een chirurg die daar een bewuste ingreep voor doet, hiervoor maakt hij bijvoorbeeld inkepingen in de kaak.

Hier vind je enige info over de oorzaken van kaakgewricht-klachten.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/41591-kaakgewricht-klachten-oorzaak-en-gevolg.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als de kaakchirurg geen gekke dingen heeft gedaan met je kaakgewricht kan dit volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zijn alle verstandskiezen in de loop der jaren verwijderd, deels vanwege scheefgroei. Nooit last gehad van mijn kaken, het komt allemaal vanzelf in orde. Als je een scheefgroeiende verstandskies laat zitten kan die voor veel meer problemen zorgen, doordat hij de andere kiezen wegdrukt van hun plaats.