Waarom vele oudere vrouwen gebruiken parfums die “niet zo lekker" ruiken?

Vindt de censor deze vraag beter dan de andere? :oP

Weet jij het antwoord?

/2500

Die zijn meer merkentrouw en gaan misschien minder met de geur-mode mee. Het is namelijk ook een kwestie van smaak. Geuren gaan na verloop van tijd vervelen. Veel jongere vrouwen gebruiken van die goedkope luchtjes en het is maar net wat je gewend bent. Persoonlijk vind ik "zonder parfum" nog het lekkerst.

Als je jong bent gaat je geur voorkeur uit naar een lekker ruikend goedje. Bij oudere vrouwen hangt dit samen met een vertrouwd gevoel en herinneringen. Dat niet per definitie lekker hoeft te ruiken. Neem een vrouw die haar hele leven op een appelboerderij heeft gewoond. Zij kiest liever een parfum met een appelgeur omdat dat vertrouwd is en vele mooie herinneringen geeft.

Daar oudere vrouwen veelal last hebben van overmatiger zweten dan jongere vrouwen zou dit het gevolg kunnen zijn dat de parfum dan minder lekker ruikt dan het zou moeten doen. Ikzelf prefereer liever deodorant voor een lekkere geur dan parfum. Hoe ouder ik wordt des te meer parfum me tegen gaat staan. Deodorant ruikt vaak vrisser en het helpt gelijk tegen overmatige vocht afname.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100