medisch onderzoek risicos?

in de krant zie ik vaak onderzoeken staan waar een betaling tegenover staat..wat zijn de risicos meestal van deze onderzoeken waarbij je als proefkonijn een medicijn krijgt toegediebd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Eh das best simpel het kan gebeuren dat zo'n nog niet eerder getest medicijn slecht voor je gezondheid kan zijn en die slechtheid kan verschillen van huidiritatie tot gezwellen van 3 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier eens een artikel over gelezen. Je wordt medisch goed gescreend. Voordat een medicijn op mensen worden getest gaan er nog heel veel vooronderzoeken aan vooraf. Het kan bijna niet misgaan. Als dat risico wel bestaat zal het niet op mensen worden getest. Bijna altijd gaat het goed, maar het is wel eens gebeurt dat het toch mis is gegaan.

Je loopt risico vandaar dus ook de vergoeding die je krijgt, maar de kans is klein. Maar ja je weet maar nooit. Dat is een afweging die je moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas ken ik meerdere voorbeelden van mislukkingen. ernstige. van depressie tot nierfalen tot dood. kijk goed uit welke medicijnen je wilt testen. het grootste gros gaat goed, maar er zijn dus ook ernstige gevolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus precies wat ik hierboven heb gezegd. Miss net iets anders verwoord --> Bijna altijd gaat het goed, maar het is wel eens gebeurt dat het toch mis is gegaan.
Meestal zijn dit soort onderzoeken alleen toegestaan bij gezonde jongens tussen de 18 en 25. Die hebben namelijk het minste risico's.
Je zult nooit een medicijn moeten slikken waar een te groot risico bij zit om bijv onvruchtbaar of erg zoek van wordt. Er worden meestal lichte doses toegediend.
En het klopt inderdaad dat je er veel geld voor krijgt. Medicijnen gebruiken is namelijk nooit 'goed' voor je lichaam. Maar ze letten van te voren wel op zodat er niet al te grote risico's aan zitten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risico? Dat een orgaan uitvalt of slechter gaat functioneren, dat je er ziek zwak of misselijk van wordt, misschien inpotent, klachten op latere leeftijd, afweersysteem kan afnemen, slapeloosheid, geagiteerd, in ergere gevallen blijvend suikerziekte, coma, of zelfs de dood. Onlangs zijn er veel mensen dood gegaan door Zulke onderzoeken. Dat is uiteraard niet de bedoeling, maar kan wel gebeuren. Vandaar dat ze t testen op vrijwilligers. De resultaten kunnen worden gebruikt in de bijsluitee van het middel als mogeihjke bijwerking, of een medicijn wordt niet eens op de markt gebracht. Risico....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De middelen die uitgetest worden zijn in Nederland in ieder
geval op dieren getest oa op giftigheid en of ze kankerverwekkend zijn.
Het meedoen aan zo een onderzoek levert wel geld op maar je neemt risico's.
Onverwachte neveneffecten en dan de onderzoeken die je moet ondergaan hoe het medicijn aanslaat.
Hoe vervelender de tests, hoe hoger de beloning.
Zo zal een korte test met een afsluitend bloedonderzoek lang niet zoveel opbrengen als een langdurige test met
tot slot en gedurende de test beenmergpuncties.
Als je geld wilt verdienen zijn er andere methoden die minder risico dragen.
Zit je motivatie meer in de hoek van het besef van het nut van deze proeven (die zijn er) dan is de vergoeding een prettig bijverschijnsel.
In Nederland gaat het zelden fout en als dat zo is dekken verzekeringen -voor zover mogelijk- iets van de schade.
Je moet je echter goed realiseren dat je gezondheid een onbetaalbaar goed is.
Raak je die kwijt door dit soort onderzoeken dan krijg je heel erg ruzie met jezelf.
Lees vooraf goed het protocol, welke tests gedaan worden en bekijk deze tests eens op youtube.
Laat geen vraag onbeantwoord als je er aan wilt beginnen.
Ik wens je wijsheid toe in je overweging.