Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Nou ik weet alleen dat als je zwanger bent het niet goed is om op je buik te liggen 
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang dat kan is er geen bezwaar.
Als je net gegeten hebt is het niet goed om op je buik te gaan liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amadea
14 jaar geleden
Waarom?
Nee hoor, alle houdingen zijn prima. Tijdens het slapen zal je ook op alle mogelijke manieren liggen, zonder dat je het zelf merkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik niet zo zeker. Het lichaam zou zich inderdaad in je slaap, automatisch moeten omdraaien, of verliggen omdat dit beter is voor je organen. Maar ik ken genoeg mensen, incluis moi, die in dezelfde positie wakker worden, als dat ze zijn gaan slapen. Van de week vroeg ik mij dit toevallig nog af. Of dit dus slecht zou kunnen zijn.....
Nee, dat is niet schadelijk en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Er schijnen wel speciale kussens te koop te zijn voor buikslapers, rugslapers en zijslapers. (Voor draaislapers zoals ik heb ik nog niets gevonden, ik slaap op een gewoon kussen.)
Tijdens je zwangerschap mag je zelfs op je buik liggen, maar op een gegeven moment is het niet meer comfortabel. Alleen in bepaalde gevallen wordt geadviseerd om op je linkerzij te liggen, als het kind niet hard genoeg groeit bijvoorbeeld, zoals met mijn oudste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is op je buik slapen niet slecht, maar je nek wordt wel in een lastige positie gedrongen: 90 graden gedraaid en in die positie ook nog een stukje achterover, als het hoofd op een kussen ligt. Door een been op te trekken rol je wat meer op je zij en komt de nek uit die 90 graden draai.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gedrongen moet zijn: gedwongen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is geen enkele houding echt slecht. Wel kan je last krijgen van bepaalde spieren, bijvoorbeeld van je nek, als je te lang in zo'n rare houding ligt. Je kunt dat hebben als je heel diep slaapt, dan voel je het tijdens je slaap denk ik niet meer. Maar dan heb je alleen spierpijn, niets ernstigs lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je te lang in een bepaalde houding ligt, ga je vanzelf anders liggen, tenzij je door bepaalde beperkingen niet kunt gaan verliggen. Dat je het vanzelf doet, komt doordat je gewrichtsbanden (de sensoren erin) je hersenen een seintje geven dat ze te veel gerekt worden. Ik kan er qua gewrichtsbanden een beetje naast zitten, maar dit is wat ik nog weet uit mijn opleiding. Als iemand het 'beter' weet, lees ik het graag.
Nou nee dat is niet erg het maakt niet echt uit..

Maar als je zwanger bent en je hebt een dikke buik moet je het natuurlijk niet doen :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing