Als ik een nachtmerrie heb gehad tintelt mijn hele lijf

mijn hele lijf tinteld dan hoe kan dat?
en hebben meer mensen dat,ik heb er nog nooit iemand over gehoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

het kan veroorzaakt worden door een biochemische reactie van je lichaam.

door de angst die een nachtmerrie oproept kan je in de stress schieten. dit kan tintelingen veroorzaken, maar ook hoofdpijn, misselijkheid en vele andere klachten.

als je erg schrikt (van de droom) kan er adrenaline vrij komen. je bloeddruk stijgt doordat vaten zich tijdelijk vernauwen. dit zou ook de tintelingen kunnen verklaren die je voelt.

bij de bron 2 sites met meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien span je tijdens je nachtmerrie je spieren heel erg aan, dat voel ik ook wel eens als ik wakker word na een "gespannen droom" (heb gelukkig geen last van echte nachtmerries)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan door de temperatuurverschil komen van je lichaam. Die is hoger tijdens de nachtmerrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal heb je dan liggen hijgen, of zwaar ademen. Hiervan gaat je huid tintelen. Mensen met hyperventilatie kennen dit gevoel ook.