Hoe kan het dat ik als kind na één dag (onbewust) in de zon zwaar bruin was en tegenwoordig na een vakantie van 14 dagen slechts een kleurtje heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bruin worden heeft te maken met de aanwezigheid in je huid van een bepaalde stof (de naam kan je opzoeken), die onder invloed van zonlich bepaalde verbindingen aangaat welke voor het oog 'bruin' worden.
Maar die blijft niet noodzakelijk constant.
Sommige groenten ed kunnen dat niveau terug op peil brengen. Maar soms kan het pigment ook volledig weg trekken uit je huid. Dus even overleggen met 'n bekwame dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

altijd als je bezig bent kleur je sneller de reden ben ik nog niet achter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat de huid van een kind dunner is.