Slaapproblemen..Waarom val ik niet in slaap?

Loop al 2 a 3 maanden te sukkelen met dit probleem. Ik kan gewoonweg niet in slaapvallen. Soms val ik 2 tot 3 uurtjes in slaap,
maar blijf dan gewoon doordenken. Kei onrustig dus. Het allerergste is dat ik gewoon 5 uur klaarwakker ben!
Hoe kan ik weer normaal gaan slapen :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Slaap problemen zijn echt ontzettend naar. Maar zijn vaak te wijten aan een slecht ritme en niks doen overdag. Je hebt er niet bij gezet of je werkt, dus dat kan ik niet beoordelen. Je zal voor jezelf een ritme moeten creëeren, waar een paar dingen gewoon basis zijn. 1. Slaap nooit langer dan 8u per nacht. Anders kan het zijn dat je nig vermoeider wakker wordt en meer rust heeft je lichaam niet echt nodig. 2. Eet 3x per dag, steeds op dezelfde tijden en blijf gewoon vol houden. 3. Na 21:00 niets meer eten. Dit is heel erg goed voor je. Afhankelijk van hoe laat je naar bed gaat. Maar als dat rond een uur of 22:00/22:30, dan is 21:00 dus goed. Je lichaam gaat in rust stand. Als dit niet werkt, terwijl je er echt moeite in steekt, dan zou ik contact opnemen met de huisarts en je probleem voorleggen. Je kan dan vragen om Melatonine, dit zijn pillen met melatonine. Dat is een bestandsdeel dat ook al in je hoofd zit. Melatonine is een stofje dat wordt aangemaakt om de natuurlijke vermoeidheid op te roepen. Het is niet schadelijk en niet verslafend. Onthou wel, als je Melatonine neemt, ga dan ook op bed liggen en maak gebruik van de vermoeidheid. Het is mogelijk om over deze vermoeidheid heen te komen, net als normale vermoeidheid. Nou, veel sccs ermee. Enne....slaap lekker.

je kan proberen valeriaan te slikken dat helpt tegen piekeren, helpt echt niks dan moet je maar even langs de dokter die kan je misschien dormicum voor schrijven, als je daar mee niet in slaap valt is er iets mis.

Wat belangrijk is: neem een aanzet om rustig te gaan slapen. Het laatste uur géén tv of pc. Die flitsende beelden houden je brein bezig. En een Valdispert een half uurtje voor je naar bed gaat. Helemaal natuurlijk spul. Dat zet je hoofd al in de ruststand. Misschien helpt je dit. Want zo slecht slapen, dat nèkt je overdag!

Ik weet niet of dit nodig is, maar ga misschien 3/4 avonden sporten, en gooi dan egt alle energie eruit.

Sporten inderdaad ja! Die melatonine pilletjes kan je trouwens ook gewoon bij de Etos of kruidvat halen. Wat ook misschien helpt is de dingen waar je mee zit opschrijven? Of verzin een droom, iets wat jij heel graag wilt, en verzin er vanalles bij! dit doe ik altijd, maar misschien vind je het wel onzin!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100