ik heb op mijn onderbuik een streep, die loopt vanaf mn navel naar onder. wat is dit en hoe kom ik eraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je in korte tijd flink bijgekomen bent scheurt je huid in. Misschien is dit een verklaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een rozige streep is die een beetje lijkt op een litteken is het, zoals hierboven al aangegeven, waarschijnlijk van het lichtelijk uitscheuren van je huid, doordat je in korte tijd veel bent aangekomen. Deze strepen verdwijnen (helaas) niet of niet zo snel en kunnen dus ook nog blijven nadat je weer een stuk afgevallen bent.
Misschien ben je als baby of kind geopereerd, maar weet je dat niet meer. Mogelijk kan je dat aan een familielid vragen?
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je ook stipjes moeten zijn van de hechtingen.
De meeste vrouwen krijgen zo'n streep (als ze hem krijgen) tijdens hun zwangerschap de zogenaamde; 'linea nera'.
Door het zwangerschapshormoon MSH stijgt de pigmentatie van de huid, vandaar dat de tepels rond de zwangerschap ook donkerder van kleur worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit zwanger geweest, maar wel zo'n soort streep hier.
Amadea
13 jaar geleden
De vraag komt van een 15-jarig meisje, dus zij is waarschijnlijk ook nog niet al zwanger geweest....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja misschien toch iets met het pigment....is misschien bij de een al meer aanwezig dan bij de ander!