plassen na seks met condoom?

plassen na het hebben van seks moet, ivm blaasontsteking. Dit weet ik, komt door bacterieën enzo. Maar moet het ook als je een condoom gebruikt? Moet een vrouw dan naar de wc?(man gebruikt condoom)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K
Kimath
12 jaar geleden
ik zou het gewoon doen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen, maar maak er verder geen 'drama' van met betrekking tot die bacterien, een gezond lichaam kan die bacterien echt wel aan.
We worden, met name door de media, helemaal gek gemaakt als het om bacterien gaat, lees hier ook vaak vragen daarover. Maar jouw lichaam zal zelf vaak aangeven dat je naar de wc moet (slim he van je lichaam) dus gewoon doen.

Het beste antwoord

Het is een natuurlijke reactie/impuls dat zowel een man als vrouw moeten plassen na de sex.
In beide gevallen is dit een natuurlijke manier om de plasbuis te reinigen.
Ook als een man een condoom draagt, kunnen er voor jouw lichaam vreemde bacteriën zich ophopen rondom jouw vagina.

Lichaamsvocht van hem komt niet alleen uit z'n penis
en ik neem aan dat hij geen steriele handschoenen draagt?

Na deze opmerking is het denk ik wel duidelijk dat het verstandig is?

Laat de natuur ook na de sex zijn werk doen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De kans is minder groot na gebruik met condoom. Maar ook op een condoom kunnen bacterien zitten van de hand van je partner, die je lichaam niet herkend. Dus wil je echt geen risico lopen zou ik het doen. Trouwens als je partner van te voren alles goed wast is de kans op blaasontsteking ook minder groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het sowieso slim is om eventjes naar de wc te gaan na de seks, want er komen altijd wel bacteriën mee. Zelf ben ik heel vatbaar voor blaasontsteking, en de dokter heeft mij ook aangeraden na de daad altijd even naar de wc te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kende die regel altijd ivm JOUW bacteriën..Vrouwen met meer afscheiding MOETEN naar de wc, omdat die meer kans hebben op een ontsteking. En voor de rest van de vrouwen geldt dat het wel heel verstandig is. Dus condoom of niet, sowieso doen. Het is niet erg als je eventjes wacht hoor, maar daarna wel gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is altijd aan te raden, zelfs zonder blaasontsteking, zo reinigt het lichaam zichzelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zowiezo verstandig om na de sex te plassen.
ook als je sex hebt gehad met condoom kun je even goed een blaasontsteking krijgen.
dit omdat er tijdens de seks ook bacteriën door de plasbuis in de blaas worden gemasseerd.