Is klaarkomen een goede oefening voor de bekkenbodemspieren?

het lijkt me dat daar deels dezelfde spieren bij betrokken zijn
zo ja, zet het dan zoden aan de dijk?

Rieneke1
13 jaar geleden
4.6K
Kimath
13 jaar geleden
Leuke vraag, het zou in elk geval een leuke training zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het zoden aan de dijk zet??? Welke zoden aan welke dijk?

Het beste antwoord

Ja, dat is dezelfde 'soort' oefening.
Je gebruikt de spieren die tijdens het klaarkomen ook aanspannen.

Klaarkomen is een goede manier om je bekkenbodemspieren te trainen! Bovendien ook een leuke manier ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, of het zoden aan de dijk zet? Als je het een half uur per dag doet wel ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk dat het beter is om tijdens het plassen in een keer te stoppen en dan verder gaan en dit vaak herhalen.