is het fabeltje 'vrouwen kunnen beter tegen pijn ' waar

Ik hoorde van een paar vriendinnen dat vrouwen beter tegen pijn kunnen, dat zelfs een man dood zou gaan van de pijn als die de zelfde pijn zou moete ondergaan als een vrouw bij het baren vn een kind .. Is dit waar ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Oeps typ fout: flauwvallen van de pijn ipv dood hehehe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat doodgaan van de pijn van baren lijkt me rijkelijk overdreven, maar ja, vrouwen hebben *gemiddeld* een hogere pijngrens dan mannen. Dat is ook wel zo handig, het *zijn* nou eenmaal de vrouwen die baren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doodgaan is natuurlijk nogal overdreven, maar het is wel zo dat de pijngrens bij vrouwen gemiddeld hoger ligt dan bij mannen. Dat komt bijvoorbeeld doordat veel vrouwen al gewend zijn om elke maand een paar dagen hevige buikpijn te hebben. Dan ervaar je minder erge pijn al vanzelf als lichter dan iemand die verder geen klachten heeft.
Amadea
13 jaar geleden
Het klopt, en dus geen fabeltje, dat vrouwen een hogere pijngrens hebben. Mannen echter kunnen weer beter tegen 'acute' pijn. Feit is dus dat mannen en vrouwen een verschillende pijnbeleving hebben. Het is natuurlijk wel onzin om te stellen dat een man dood zou gaan van de pijn als die dezelfde pijn zou moeten ondergaan als een vrouw bij het baren van een kind.

Ik denk dat de bergbeklimmer (man) die recentelijk zijn eigen arm afzaagde om te kunnen overleven meer pijn heeft gehad dan de gemiddelde vrouw bij de gemiddelde bevalling. Hij heeft het ook overleefd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gruwel!!!! Dan toch liever een bevalling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, vraag me af welke 2 dames het niet met me eens zijn ;)
ik denk niet dat je het kan vergelijk.
bij het baren van een kind doen hormonen de pijn vergeten, en je word erin meegesleurd als het ware.

anders zouden er maar verdomd weinig kinderen op de wereld zijn.
bij de 2e dacht ik... ohja! zo voelde het dus.
wat doe je tegen de pijn als je lijf heel goed weet wat het moet doen en je je hier instinctief aan over geeft?
ik heb bij de geboorte van beide kids geen oerkreten of gegil uitgebracht, zelfs het woordje 'auw' niet gebruikt tijdens de rug weeen. maar luister niet naar me als ik mijn teen stoot!

nee, ik zou persoonlijk eerder flauwvallen als ik aan de andere kant stond en het hele tafereeltje moest aanschouwen

Toegevoegd na 56 seconden:
vergelijk moet zijn... vergelijkEN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo -1? Zal wel van een man zijn. Ik ben het er in ieder geval mee eens. +1.
Het verschilt per soort pijn. Over het algemeen hebben vrouwen inderdaad een hogere pijngrens dan mannen. Kijk voor de gein eens in een tattoo shop. De mmannen kijken vaak of ze zitten te poepen waar de vrouwen lachend een praatje maken :-)