Wat raad je een vriendin aan die bij haar man blijft voor de zekerheid ?

Ze is pas sinds een jaartje zelfstandige en durft de stap niet nemen omwille van de zekerheid van het inkomen van de man.

13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ik zou aanraden, de "voors" en "tegens" op te schrijven van het al dan niet blijven bij haar man. Vaak komt je met het maken van zo'n lijst al een heel eind.

Wat zijn de nadelen, zakelijk gezien, en wat zijn de persoonlijke nadelen. Wat zijn de zakelijke voordelen, en wat zijn de persoonlijke voordelen. Je moet dit natuurlijk wel in deze 2 aspecten bekijken (zakelijk en persoonlijk), want op de lange duur kan een verkeerde beslissing voor je persoon erg ongezond zijn.

Tevens moet ze aan haar toekomst denken en zichzelf een heleboel vragen stellen, desnoods kan je als vriendin hierbij helpen.

Hopelijk heb je hier wat aan, ik heb het zelf ooit ook zo moeten aanpakken en mij heeft het geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Dank je wel!
Wat bedoel je met "een heleboel vragen stellen" ...
ik weet niet zo goed ik moet helpen als vriendin, ik wil haar ook niet pushen in een richting, vind dat ze het zelf allemaal moet aanvoelen, snap je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vragen het beste onderscheiden in zakelijk en persoonlijk. Aangezien dit haar op die twee vlakken zal raken. Dus vragen op zakelijk vlak zoals: wat maakt de situatie nu zo gunstig, en wat als ik die zekerheid opgeef? (wat zijn dan de gevolgen, maar ook weer, wat zijn de mogelijkheden?) Ben ik eerlijk, en voel ik me lekker bij de beslissing? Wat als ik wel bij deze man blijf, (maar er geen gevoelens meer voor heb?) wat zijn dan de consequenties op de lange termijn? Bv. ruzie, onenigheid, en daaruit voortvloeiend misschien nog meer problemen, dan ze al had, die haar persoonlijk en zakelijk kunnen raken. Dit kan alleen maar escaleren, omdat ze om de verkeerde redenen bij een man blijft. Je kan, omdat je niet wilt pushen, een gesprek met haar aangaan, over deze voors en tegens, en haar de tip geven dingen voor zichzelf op te schrijven. Dan kom je al een eind, want de lijst, kan je ook met je vriendin doornemen, of samen opstellen. Dit is geen pushen, dit is gewoon reëel zijn denk ik, en een helpende hand bieden. Zij moet dus zichzelf een boel vragen stellen, met de lijst samen, geeft dit je stof tot nadenken over de gevolgen op de lange termijn. Als je de lijst maakt, komen er ook vanzelf vragen! 1 ding wil ik meegeven; bij iemand blijven om vastigheid, is geen oplossing, daar komen enkel meer problemen uit voort.
rubia
13 jaar geleden
dank je!!!!!
Ik denk dat die vriendin volwassen is en haar eigen keuzes moet maken. Wees een steun voor haar als ze er om vraagt. Inmenging wordt vaak niet gewaardeerd en je zal ook nooit helemaal alles weten. Iedereen vertelt alles vanuit eigen inzicht en voordeel. Dus mijn advies, niet mee bemoeien en haar het recht geven om haar eigen fouten te maken. Voor je het weet zit jij straks met de frustratie omdat al je goed bedoelde adviezen in de wind worden geslagen of wordt het je kwalijk genomen door 1 van de partijen. Wees een goede vriend en luister alleen en kom pas met die hulp als ze je er zelf om vraagt. Succes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Dank je wel