Mag mijn ex vriend mijn naam misbruiken?

Mijn ex vriend gebruikt mijn naam voor abonnementen
op tv gids en boekenclub,s enz zonder mijn toestemming.
En achter mijn rug om. Hij betaald wel, maar het abonnement staat op mijn naam. Dus als hij niet betaald dan ben ik de klos
Helaas gebeurt dat regelmatig en dan kan ik alles gaan afzeggen. Wat kan ik er aan doen? Ben het echt zat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Naar de politie. Liever gister dan vandaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, meteen aangifte doen!
Nee natuurlijk mag hij dat niet!
Je moet daar onmiddellijk aangifte van doen.

Zorg wel dat je bewijs hebt en maak een lijstje van de situaties dat hij jouw naam heeft misbruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is identiteitsfraude
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, stop dat zo snel mogelijk! Ga naar de politie, doe aangifte van oplichting of wat dan ook. Straks is hij spoorloos verdwenen met de door hem bestelde artikelen en zit jij met de rekeningen, die je dan toch echt zult moeten betalen omdat ze op jouw naam staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer bij de betreffende boekenclub of jij in hun bestand voorkomt als lid. Zoja stuur hen een brief (evt aangtekend) dat jij je lidmaatschap per direct opzegd. Ben jij nooit lid geweest dan kan je dit bij hun melden. Evt met verzoek of zij jou een kopie van de oorspronkelijke aanmelding willen sturen. Hiermee confronteer jij je ex. Of onmiddelijk stoppen of je doet aangifte van fraude.

Met betrekking tot de TV gids; betreffende omroep bellen en adreswijziging doorgeven. en opzeggen De gids wordt door je ex betaald, staat op jouw naam en komt dus op jouw adres. Ik denk dat hij dan wel zo slim is om een 'eigen abonnement' te nemen.

Heb je het vermoeden dat hij bij nog meer zaken jouw naam gebruikt? Verhuis door stuur service van TNT post gebruiken. Gedurende drie maanden wordt alle post op jouw naam, welke naar je ex z'n adres worst gestuurd, doorgestuurd naar jouw adres.