Omdat zij niet meer zo snel een zakdoek uit hun tas of broekzak kunnen grijpen, dus hebben ze 'm liever bij de hand. Bij dames zie ik ook vaak dat ze een zakdoek in de armboord van hun trui stoppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of achter de manchet van de mouw van hun blouse.
Amadea
13 jaar geleden
Hoe ouder je wordt hoe meer de slijmvliezen vochtig worden en blijven. De spieren, b.v. de kringspieren van de mond worden slapper zodat vocht via de mondhoeken gaan lekken. Ogen tranen makkelijker. Een zakdoekje is een makkelijke manier om het even te deppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in het geval van oudere vrouwen die rokken of jurken dragen: daar zitten vaak geen zakken in. Dan moet je dus je zakdoekje in je hand houden, of ergens verstoppen, in je mouwboord, of onder je rokband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger hadden ouder dames eau de gologne bij zich dat deden ze op hun zakdoekje daarmee wreven ze afentoe in hun hals en voorhoofd ook weleens gezien dat ze hun bril er mee schoonpoetste