ik heb vreselijke spierpijn na een ongeluk wat kan hier het beste aan doen?'

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.2K
Amadea
6 jaar geleden
Je zult eerst moeten toelichten wat er gebeurde en wáár die spierpijn zit. Wat zegt je huisarts erover?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben misschien een beetje te snel want ik heb vanmiddag een ongeluk gehad met de bus waar ik in zat die is vol op een auto geklapt en ik heb nu vreselijke pijn in mijn schouder en rug is er iets wat ik nu al kan doen om het te verzachten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed laten onderzoeken of er iets ernstigs aan de hand is dan aangenomen. Zo nee, pijnstilling.
Erna55
6 jaar geleden
Maak morgen een afspraak met de huisarts.
paulus811
6 jaar geleden
Uiteraard huisarts maar voor nu een sterke ibuprofen of dyclofinac.

Antwoorden (3)

Ik weet hoe je je voelt... ik had best wel erge spierpijn in mijn schouder. Dingen wat ik deed:

-Voltaren op smeren, beetje in masseren. (Moet denk ik iemand bij je doen aangezien het op je rug/schouders is..)
-leg er wat warms op bijvoorbeeld een verwarmde pittezak. Dat je er tegenaan zit of dat de pittezak op de rug/schouders ligt terwijl je zelf op je buik ligt.
-zorg voor een goede zit houding

Toegevoegd na 1 minuut:
Of ga naar de huisarts, misschien dat hij een speciale crème heeft. Misschien word je doorverwezen naar de fisio..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je schrijft dat je vanmiddag een auto-ongeluk hebt gehad en nu pijn hebt. Het is niet duidelijk of je al bent onderzocht op de oorzaak van de klachten. Zo niet, ga dan naar de huisarts, huisartsenpost of bij ernstige pijn naar de spoedeisende hulp.

Als er geen oorzaken zijn gevonden maar je blijft spierpijn houden, dan kun je contact opnemen met een fysiotherapeut. De fysio kan je spieren behandelen en je adviseren over bewegingen die je wel of niet moet maken. Je kunt er tegenwoordig terecht zonder doorverwijzing van de huisarts.

De spieren niet gebruiken om pijn te voorkomen is doorgaans de slechtste optie; blijven bewegen is meestal beter. Doe dat in overleg met een fysio zodat je niets overbelast.

Eventueel kun je pijnstilling gebruiken (paracetamol, ibuprofen) of zalf (voltaren), maar doe dat niet zonder dat je eerst bent onderzocht. In sommige gevallen kan een arts je ook spierverslappende middelen voorschrijven, afhankelijk van wat er met je spieren aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Arnicazalf/creme erop smeren.