nee hoor, ik ben nog niet voor bereid... op mijn eigen dood bijvoorbeeld... ik weet dat dat moment ooit gaat komen, maar ben er van overtuigd (stom genoeg eigenlijk) dat dat moment nooit nú is... ik verwacht de dood wel, maar altijd morgen...

er kan van alles gebeuren waar ik nog niet aan heb gedacht of waar niet op voor te bereiden is... altijd weer iets nieuws... zo nodigt het Leven mij uit om me over te geven aan alles wat er gebeurt...

RELAX... NOTHING IS UNDER CONTROL....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Ja, niets kan mij verrassen, kom maar op!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook niet als je lampje uitvalt? ;-)
AWM
14 jaar geleden
Lampjes weten als geen ander dat je aantal branduren eindig is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je wist ook niet dat er verschil in microvezel zit...
AWM
14 jaar geleden
Nee, toen ging er een wereld voor mij open. Met die doekjes dus. Dankzij jou.
+1!
Ik ben nogal voorbereiderig inderdaad. Dus als ik weet dat er iets komen gaat, tref ik mijn voorbereidingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook vrij makkelijk. Als ik weet dat er een aardbeving komt, tref ik ook voorbereidingen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Dat was toch de vraag? (ik ben vanavond een beetje paranoïde aan het worden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat het makkelijk is om je voor te bereiden op iets waarvan je weet dat het eraan zit te komen. Bijv. een examen. De dingen die niet voorspelbaar zijn, zijn veel zwaarder en daar kun je je simpelweg niet op voorbereiden. Bijv. een overlijden, een ongeluk en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vraag was of je voorbereid bent op dingen waarvan je niet weet dat ze komen gaat, dan zou mijn antwoord geweest zijn: "ligt eraan of mijn glazen bol goed werkt".
Grapje.
Ik nam impliciet aan dat het ging om zaken waarvan je vantevoren wist dat ze gingen gebeuren. Wellicht verkeerd geinterpreteerd.
Ik niet. Er zijn genoeg scenario's te bedenken waarvoor ik mij onvoldoende heb voorbereid.

Wat ik wel doe, is in mijn hoofd bepaalde actie-reacties te overdenken.

BV wat te doen wanneer ik achtervolgd wordt, in de auto, of te voet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, zal niet best zijn, dan leef je toch niet meer? Ik ben er nooit op voorbereid dat ik bericht krijg dat een familielid/vriend plotseling is overleden bijvoorbeeld. Alhoewel dat onvermijdelijke dingen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, die berichten krijg je juist wanneer je ze totaal (met nadruk) niet verwacht.
Ik ben altijd en overal voorbereid op het onverwachte. Want anders zou ik ook niet tot een waardevolle analyties gedefinieerde interpretatie kunnen komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik totaal niet. Ben meer het "ach, ik zie wel" typ. Kan erg lastig zijn. Ook erg leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zeg, dat kan toch helemaal niet.
Het zou betekenen dat je je nooit laat verrassen en dat je niet verbaasd kan zijn om wat er gebeurt.
Ik ben meer het type van "we zien wel waar het schip strandt".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogal ja,, heb graag alles onder controle en kan niet zo goed tegen onverwachte wendingen..maar weet ook uit ervaring dat je juist als je alles goed voorbereid en vaak juist iets gebeurd dat je totaal niet in de hand hebt of had kunnen hebben..
Gebeurtenissen ontstaan nu eenmaal doordat alles dat samen hoort te komen ook samenkomt en daar kun je niets tegen doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer mezelf altijd voor te bereiden op hetgeen dat komen gaat.
Alleen heb je dat zelf niet in de had.

Dat merkte ik gisteren, toen ik op een provinciale weg ternauwernood een tegenligger kon ontwijken die half op "mijn" weghelft reed....

Toegevoegd op 27-06-2009 00:35:12
had = hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, op veel dingen in het leven kun je je niet voorbereiden. Die komen onverwacht, leuk of minder leuk. In vreugde of verdriet. In goed en slecht. In geluk en ongeluk.

Je kunt jezelf voorbereiden, maar het komt toch vaak anders. Het leven houdt zich niet aan onze voorbereidingen en scenario's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mooi en duidelijk omschreven...
Nee. Er zijn zoveel situaties denkbaar waarop je onmogelijk voorbereid kunt zijn. Bijvoorbeeld het plotseling overlijden van een dierbare, plotseling lichamelijk geweld etc.
Wat me wel opvalt is dat bij werkelijk levensbedreigende of zeer bijzondere situaties de automatische piloot het lijkt over te nemen, en je zonder nadenken snel en goede beslissingen neemt.
Pas achteraf realiseer je je dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het leven is niet te voorspellen.

De enige zekerheid die je in je leven hebt, is dat alles altijd onzeker is en blijft. Net als je denkt dat je alles op orde hebt, dan krijg je een vreselijk bericht. Denk aan een overlijden van een naaste. Daar kun je je simpelweg niet op voorbereiden.

Ik probeer wel altijd goed voorbereid te zijn, op zaken die ik kan beinvloeden. Maar dat zullen veel mensen wel doen.

Ik moest trouwens ook meteen aan dat bekende spreekwoord denken: "Van het concert des levens heeft niemand een program." Voor op een tegeltje, maar wel 100% waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna altijd ben ik wel voorbereid. Laat me niet snel verrassen. Zorg gewoon dat ik me tijdig aanpas naar hetgene mij te wachten staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Addy;

Nee, ik niet; stel dat de hemel op onze kop zou vallen of pasen & pinksteren echt eens op een dag zouden vallen! Ik zou me geen raad weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang wilde ik altijd op safe spelen in het leven en altijd zorgen dat ik op alles was voorbereid.
Niets zou mij kunnen "overvallen" dacht ik!
Maar de kleinste gebeurtenis kan plots de grootste verandering veroorzaken ontdekte ik. En zonder dat ik daar zelf enige invloed op had! Ik kon me bijna nergens echt op voorbereiden, behalve de gewone huis-tuin en keukendingen.
Klaar dus, alles loslaten en dan maar zien wat er gebeurd, wel proberen flexibel te blijven en "mee te deinen" met de golfslag van de dingen die je overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was het maar waar addy, als controlefreak zou ik dat heel prettig vinden.
helaas heeft het leven steeds weer verrassingen in petto waar je je met de beste wil ter wereld niet op voor kan bereiden.
het zij zo.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'het zij zo'... daarmee laat je de controle varen...
+1 relax... nothing is under control...
Nee, niet voorbereid maar wel altijd een pasklare oplossing voor welk probleem dan ook. Ik vertrouw op mijn vaardigheden en daar heb ik genoeg aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, omdat ik het leven met de dag neem. Ik zie altijd wel wat er gebeurt. Soms win je, soms verlies je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je probeert je natuurlijk zo goed mogelijk voor te bereiden als je weet dat iets er aan zit te komen.Maar dikwijls is het zo dat het uiteindelijk heel anders uitdraait dan je gedacht had en dat je al die voorbereidingen niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet altijd. Deze vraag kwam bijvoorbeeld als een echte verassing:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad...
IK ben niet voor alles voorbereid, maar ik loop nooit weg voor dat wat komen gaat... En dan zien we wel wat het brengt of hoe het zal gaan... Voorbereiden kost een hele hoop energie en denken, ik heb dat er niet voor over om in fantasie te verzanden... Ik sprankel door het leven als een vlinder van bloem tot bloem, en laat me dat maar doen, in plaats van steeds stil te staan om wat er zou kunnen gebeuren en voorbereidt te zijn op zaken die ik toch nooit kan kennen voordat ze ooit gebeurd zijn...

Nee in ben niet voor alles voorbereidt, maar ik laat wel alles door me heen gaan...