De laatste jaren heb ik regelmatig erge jeuk aan mijn ballen en/of zak, vooral aan de onderkant. Wat kan dat zijn of waar kan het van komen?

Ter aanvulling: ik heb m'n piemel of zak nooit geschoren en heb redelijk veel schaamhaar, maar dat is al heel m'n leven zo dus lijkt mij geen aanleiding?

Toegevoegd na 3 uur:
Nee, het is geen schaamluis, wordt goed ‘onderhouden’. en ja, ik ben bij mijn huisarts geweest, maar zij kon ook niet direct een antwoord geven. Als het blijft terugkomen was de boodschap, maar het is best genant als je daarbij ook nog zoals laatste keer een stijve krijgt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het blijft terugkomen was de boodschap??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, als het blijft, dan terugkomen bedoelde ik.

Antwoorden (1)

Het kan vanalles zijn. De huisarts kan het vast wel vastellen. De meest voorkomende opties:
schuimluis of een droge huid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
schuimluis?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou dit niet kunnen? komt stiekem best veel voor.
Pieter2011
10 jaar geleden
Dat heet schaamluis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schrijffout. sorry hoor...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het is geen schaamluis, wordt goed 'onderhouden'. en ja, ik ben bij mijn huisarts geweest, maar zij kon ook niet direct een antwoord geven. Als het blijft terugkomen was de boodschap, maar het is best genant als je daarbij ook nog zoals laatste keer een stijve krijgt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huisarts ziet wel gekkere dingen.
Jezelf goed verzorgen heeft geen tot weinig invloed op een droge huid. Je kunt altijd een paar dagen achter elkaar koelzalf smeren. baat het niet dan schaat het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koelzalf ken ik niet, maar waar haal je dat? Naar mijn (vrouwelijke) huisarts durf ik niet zo goed meer, hoewel ze zei dat het geen enkel probleem was en bij een man hoorde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koelzalf is een vette creme op basis van vaseline. Deze is verkrijgbaar bij de apotheek en kost ongeveer 4 euro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat er zo weinig reacties op komen. Heeft er verder nooit iemand last van?