vergoedingen fysiotherapie

Is het juist dat bij een chronisch zieke patient de eerste fysiotherapie behandelingen ook met het eigen risico worden verrekend??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat is juist.
De eigen bijdrage is voor iedereen.

Eigen bijdrage per 1 jan. 2011
voor fysiotherapie bij een chronische aandoening en oefentherapie komen 12 behandelingen voor eigen rekening (nu zijn dat er 9) voor verzekerden boven 18 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+. Alleen als je de mazzel hebt in A'dam te wonen met een bijstandsuitkering en collectieve ziektekostenverzekeringen, geldt de eigen bijdrage niet!
In feite is het eigen risico een verhoging van je zorgpremie. Weliswaar ingesteld om je bewust te laten omgaan met het gebruik van medicatie, maar nu gewoon een prijsverhoging.

Je moet eerst het eigen risico op consumeren en dan gaat de vergoeding die bij jouw zorgpakketkeuze hoort, pas in.