Mijn moeder heeft een migraineaanval, wat kan ik doen om het haar te helpen en zich wat beter te laten voelen?

Zonder medicijnen dan. Ze ligt in bed.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn dochter heeft zware migraine, waar ze speciale medicijnen voor heeft. Toen ze in verwachting was mocht ze die niet nemen. Wat haar dan wel wat hielp was een tijdje op een krukje/stoel onder de douche gaan zitten, ogen dicht, en de douche goed warm (bijna heet zeg maar), en het water over haar hoofd en nek laten stromen.

Als het echt een migraine aanval heeft zal ze zich beter gaan voelen als ze pijnstillers gebruikt. Lekker in een donkere kamer blijven liggen en rust.

laat haar helmaal met rust. Wees zo stil als je kunt, laat het in huis rustig en donker zijn. Als jij tv wil kijken of muziek wil luisteren, doe het met een koptelefoon/oortjes.

Geef haar een hoofdmassage.

Ik heb zelf ook last van migraine dus ik heb "ervaring": Zorg ervoor dat het helemaal donker is. Zorg ervoor dat er geen geluid is.

Laat haar enkele glazen koud water drinken. Koelte is altijd goed bij hoofdpijn en water verdunt stoffen die hoofdpijn kunnen veroorzaken, zoals histamine.

Dim de lichten voor haar. Geen tv aan en geen muziek aan. Een pijnstiller kan enige verlichting geven maar dat is dan ook maar heel weinig. Een natte handdoek of theedoek op haar voorhoofd kan ook verlichting geven. Verder echt met rust laten is het beste. Sterkte ermee

Veel drinken, in bed gaan liggen in een stille donkere kamer. En bij mij helpt 400 mg ibuprofen altijd erg goed.

Zo snel mogelijk 2 panadol innemen, ik heb er al 4 jaar last van en ik ben 14 jaar. Ik voel het meestal aankomen, het lijkt dan net of ik lang in de zon heb gekeken en dus is er dan een deel van mijn beeld weggevallen. Donkere kamer hoeft niet persee maar probeer gewoon te gaan slapen. Meestal komt migraine door vermoeidheid of stress, slapen is daarom een goed hulpmiddel!

Als het echt een doorgebroken aanval is, dan is ze het meeste gebaat met rust en stilte in een donkere kamer. Leg even een koele hand of washand op haar voorhoofd en vraag of ze iets wil. Meestal is dat door de misselijkheid dat ze niets willen totdat het ergste van de aanval over is. Gebruikt ze echt de goede medicijnen als ze de aanval aan voelt komen. Gebruikt ze immigran? Meestal helpt dit goed in plaats van zonder medicijnen tegen de migraine te worstelen. Paracetamol etc. is beslist onvoldoende. ik weet niet wat ze al vantevoren gebruikt. Ik vind je dapper dat je de vraag stelt want een doorgebroken aanval is vaak erg onderschat door mensen die niet weten wat het is. Succes en jouw hart zit op de goede plek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100