Mijn moeder heeft een migraineaanval, wat kan ik doen om het haar te helpen en zich wat beter te laten voelen?

Zonder medicijnen dan. Ze ligt in bed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een lieve vraag!

Het beste antwoord

Mijn dochter heeft zware migraine, waar ze speciale medicijnen voor heeft. Toen ze in verwachting was mocht ze die niet nemen. Wat haar dan wel wat hielp was een tijdje op een krukje/stoel onder de douche gaan zitten, ogen dicht, en de douche goed warm (bijna heet zeg maar), en het water over haar hoofd en nek laten stromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als het echt een migraine aanval heeft zal ze zich beter gaan voelen als ze pijnstillers gebruikt. Lekker in een donkere kamer blijven liggen en rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat haar helmaal met rust. Wees zo stil als je kunt, laat het in huis rustig en donker zijn. Als jij tv wil kijken of muziek wil luisteren, doe het met een koptelefoon/oortjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
ja, dat is echt het beste bij echte migraine. Haar slaapkamergordijnen zo goed mogelijk dicht om het donker te houden. +
Geef haar een hoofdmassage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Massage kan wel degelijk een uitstekende remedie zijn bij hoofdpijn en migraine. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets is zo grillig als migraine. Daarom zei ik ook 'kan'. er zijn acupressuurtechnieken die prima kunnen helpen. De drukpunten zitten soms op andere plekken dan op het hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens, Loenie, maar heel vaak wordt spanningshoofdpijn voor migraine versleten en dan is het toch de moeite waard om hoofdpijnmethodes te proberen voordat er allerlei medicijnen gebruikt worden die erger zijn dan de kwaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan door "iemand die er verstand van heeft"!Niet een leek die maar wat doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het anders heerlijk, bij mij werkt het prima.
Misschien verschilt dit per persoon, maar 5 minnen vind ik het niet waard, al zeg ik het zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk heb je, soms krijg je heel onterechte minnen. Alleen omdat mensen het niet eens zijn met je. Ik heb je niet "gemind"hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeee, geen hoofdmassage. Moeder zal dochter een flinke mep verlopen als ze maar in de boort van haar hoofd probeert te komen.....lijkt mij...als ervaringsdeskundige...Bweuch....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, Loenie!
Ik heb zelf ook last van migraine dus ik heb "ervaring":
Zorg ervoor dat het helemaal donker is.
Zorg ervoor dat er geen geluid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat haar enkele glazen koud water drinken. Koelte is altijd goed bij hoofdpijn en water verdunt stoffen die hoofdpijn kunnen veroorzaken, zoals histamine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker, in sommige gevallen helpt warm water beter. Maar in de meeste gevallen koud water. Gewoon uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, bedankt voor de tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessant, dat van die histamine. Doet me denken aan antihistamine tabletten. Die kun je niet tegen migraine gebruiken Kees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou een interessante optie zijn en de moeite van het proberen waard. Maar die tabletjes cetirizine doen bij mijn weten nauwelijks iets tot niets. Dat zal bij migraine niet anders zijn.
Dim de lichten voor haar. Geen tv aan en geen muziek aan. Een pijnstiller kan enige verlichting geven maar dat is dan ook maar heel weinig. Een natte handdoek of theedoek op haar voorhoofd kan ook verlichting geven. Verder echt met rust laten is het beste. Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel drinken, in bed gaan liggen in een stille donkere kamer. En bij mij helpt 400 mg ibuprofen altijd erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk 2 panadol innemen, ik heb er al 4 jaar last van en ik ben 14 jaar. Ik voel het meestal aankomen, het lijkt dan net of ik lang in de zon heb gekeken en dus is er dan een deel van mijn beeld weggevallen. Donkere kamer hoeft niet persee maar probeer gewoon te gaan slapen. Meestal komt migraine door vermoeidheid of stress, slapen is daarom een goed hulpmiddel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt een doorgebroken aanval is, dan is ze het meeste gebaat met rust en stilte in een donkere kamer. Leg even een koele hand of washand op haar voorhoofd en vraag of ze iets wil. Meestal is dat door de misselijkheid dat ze niets willen totdat het ergste van de aanval over is. Gebruikt ze echt de goede medicijnen als ze de aanval aan voelt komen. Gebruikt ze immigran? Meestal helpt dit goed in plaats van zonder medicijnen tegen de migraine te worstelen. Paracetamol etc. is beslist onvoldoende. ik weet niet wat ze al vantevoren gebruikt. Ik vind je dapper dat je de vraag stelt want een doorgebroken aanval is vaak erg onderschat door mensen die niet weten wat het is. Succes en jouw hart zit op de goede plek.