Bestaat er een goede haargroeimiddel?

Bestaat er iets tegen haaruitval dat haargroei stimuleert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Nee helaas! Als zoiets ooit uitgevonden wordt en het werkt echt, dan is die persoon in no time multimiljonair.

Haar wat weg is, is weg. Je kunt het niet met een middeltje laten groeien omdat de wortel ook dood is.

Het enige wat tot nu toe werkt is een haartransplantatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan bij het kruidvat biergist tabletten kopen
die stimuleren de haargroei en is tevens goed voor je nagels

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1003&bih=421&q=biergisttabletten+haargroei&aq=9&aqi=g10&aql=&oq=biergisttabletten+&gs_rfai=&fp=d3287b307738b2d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haargroeimiddelen zijn middelen waarmee geprobeerd wordt kaalheid te bestrijden. Er is een klein aantal middelen waarvan de werkzaamheid in wetenschappelijke onderzoeken is aangetoond, zoals finasteride en minoxidil[1][2][3]. Veel als haargroeimiddel aangeprezen middelen zijn onwerkzaam. Van de middelen waarvan de werkzaamheid is aangetoond is het klinisch effect meestal gering en de kans op succes wisselt per geval. Bij staken van de behandeling gaat het teruggegroeide haar meestal weer verloren
fremar
13 jaar geleden
Tegen haaruitval is geen kruid gewassen, maar een haargroeimiddel is, mits je haar gezond is, de tijd.
Mooier kan ik het niet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook erge last van haaruitval gehad. Ik heb op advies van de kapper zinktabletten genomen en dat helpt. Hieronder staat ook nog het een en ander over zink in relatie tot haaruitval

Het is al meermaals aangetoond dat een tekort aan selenium en zink de oorzaak kunnen zijn voor kaalhoofdigheid en vroegtijdige haaruitval. Zink heeft een zeer belangrijke functie in het lichaam. O.a. bij wondheling, aanmaak van nieuwe huidcellen en bij mannen is het ook een van de bouwstoffen van de zaadcellen. Maar ook je nagels en haar zijn een vorm van huid en hebben deze grondstof zink, nodig.

Je kan natuurlijk zink en selenium tabletten slikken om haaruitval in te perken.
Maar om zink op te nemen uit uw voeding moet dit in combinatie met de juiste eiwitten.
En deze eiwitten vind je meestal ook terug in de voedingsmiddelen die rijk zijn aan zink.

Let op, er zijn ook voedingsmiddelen die zink opname slechter maken.
Bvb Volkoren brood. Dit bevat fytinezuur dat zich hecht aan de mineralen (waaronder zink) in uw voeding. En zo de opname moeilijker maakt.
Ook alcohol, te vet eten en stress zijn niet goed om haaruitval te voorkomen.

Bronnen zink, o.a.:
Rood vlees, eieren en kaas.
Voor vegetariërs: pompoenzaden, zonebloem pitten, paranoten en amandelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kreeg al veel goeie tips. ik las dat het helpt om in te wrijven met berkensap of brandneteltinctuur. veel brandnetel eten (soep, tinctuur...) schijnt ook te helpen. je zou moeten weten hoe het komt dat je haar verliest, dus eerst een diagnose gaan vragen.