Wat moet ik doen als ik in de file opeens héle hoge nood krijg?

Ik bedoel dan dat je nog niet weet dat je in de file komt. Je denkt er dus niet aan dat je eigenlijk moet gaan plassen omdat je gewoonweg niet hoeft. Maar dan kom je plotseling in een file die toch wel minstens drie kwartier vertraging oplevert. Wat moet ik dan doen als vrouw?? Ik heb geen zin om in m'n broek te plassen. En zo snel ben je nog niet bij een tankstation ook...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Probeer het in een flesje te doen of een potje of iets dergelijks. Je snapt natuurlijk al wel dat geen enkele oplossing simpel en netjes gaat, want je zult je behoefte toch in die auto moeten lozen. Even een porta potti uit de kofferbak halen zal hem niet worden, en ik ga er ook niet van uit dat je altijd in een camper met wc rondrijdt.

In je broek plassen wil je niet. Wellicht dat als je echt vaak moet, en het je regelmatig overkomen is dat je in de file staat en hoge nood hebt,, van te voren een luier aan te doen? Het klinkt misschien een beetje stom, maar het zou toch de gemakkelijkste oplossing bieden voor zo ver ik weet.

Vergeet in ieder geval niet voor het weg gaan even naar de wc tae gaan. Als je vaak over dezelfde wegen rijdt weet je op een gegeven moment wel wat file gevoelige plekken zijn. En luister goed naar de radio om te luisteren of er een file op je route ligt, als je er dan toch écht doorheen moet, kun je voor een tankstation nog even snel gaan voordat je de file inrijdt. Maar je geeft zelf al een scenario waar de file onverwachts is dus tja, zal het wel in de auto moeten gebeuren...

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wil dus expliciet even vermelden dat je dus NIET op de vluchtstrook moet staan. In tegenstelling tot dat wat geadviseerd wordt blijkbaar door een medegoeievrager is dit het laatste wat je moet doen.

Ik heb er zelfs een vraag over gesteld omdat ik hier de enige leek die van mening was dat je niet op de vluchtstrook moest gaan staan.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vluchtstrook-bedoelt-mensen-hele-hoge.150170#728772

Dit verduidelijkt mijn standpunt.

Een slimme opmerking bij de reacties staat dat je je auto heel simpel defect kunt maken, kunt gaan urineren, en terugkeren. Maar je snapt dat dit natuurlijk ook niet de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De meeste campingwinkels verkopen speciale tuitjes / zakken om je behoefte in te doen. Als je je erg zorgen maakt om zulke situaties zou ik daar enkele van in de auto houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een flesje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het echt niet kunt ophouden, dan gewoon parkeren op de vluchtstrook en even over de vangrail heen klimmen om daar even "te hurken"!
Maling aan de mensen hebben die het eventueel kunnen zien, gewoon doen!

Als vrachtwagen chauffeur zie ik dit wel vaker gebeuren.

Het is of een bekeuring riskeren of met zekerheid je autostoel (laten) reinigen en drogen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je ten alle tijde iets bij je hebt,waarin je het kunt lozen. En denk er aan, niet kreunen en steunen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plastuit oftewel de P-mate onder handbereik hebben plus een reservoir om de urine in op te vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt overwegen een plastic zak en een dikke handdoek in de auto te leggen (ziet er ook niet zo gek uit als je eens passagiers hebt) en in geval van nood het hele zaakje onder je te schuiven en dan toch maar: hupsakee

want die genoemde pastuit:
klinkt grappig maar zie jij je al in de auto, gordel los, superstrakke spijkerbroek naar beneden sjorren en waar laat je het dan heen lopen als je dat flesje niet bij de hand hebt. In een autostoel zit je vaak wat met je bekken naar achteren gekanteld, als zo'n tuitje al werkt (schijnt tegen te vallen) is het toch alleen staande.

En ik heb me ook eens moeten verkleden in de auto (andere broek aan), op de bijrijders plaats dus zelfs zonder dat stuur dat allerlei bewegingen in de weg zit: drama!!! Ik wilde natuurlijk ook niet dat andere weggebruikers door hadden wat ik aan het doen was en toen reden we nog hard, ipv dat je in de file staat en je 5 minuten naast dezelfde auto staat, no way dat ik dan mijn broek laat zakken.
amigo
13 jaar geleden
Eigen ervaring met een kind dat heel nodig moest, in vastzittend verkeer op een 6-baans weg: een tupperware bakje! Bakje eronder schuiven, daarna weer sluiten, de ronde sluiten volledig waterdicht. Kun je dan leeg gooien als je weer thuis bent. Het is even wat gefriemel in de auto, maar je hoeft niet bang te zijn dat er iets naast gaat, en knoeit ook niet als je weer verder rijdt omdat het goed afsluit.

Verder: Niet aan denken dat je misschien moet, want dan moet je juist! Als je er teveel aan denkt roep je het zelf op. Zoek afleiding door mee te zingen met de radio of zoiets. Als je bij het begin van de file denkt: straks moet ik, dan moet je juist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje heeft al twee keer zijn piemeltje moeten friemelen in een lege drinkfles. Daar paste het plasje in. Dat was hilarisch en lukte ook nog. Ik heb ook hoge nood gehad, maar er komt toch echt wel op tijd een benzine station. In geval van file in de berm. Ik zou het anders ook niet weten. En ik plas altijd op ieder mogelijk moment als we even ergens stoppen met de auto, en vermijd koffie. je moet er eerder van plassen en het helpt toch niet tegen de dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als man is het makkelijk:
je piest in een flessie.
als vrouw is dit ietsje lastiger, maar ook hier is een oplossing voor, en dan bedoel ik een kartonnen plastuit.
je kunt ze geloof ik op vrij veel plaatsen kopen.
maar oefen er thuis wel eerst mee, want het karton wordt warm, en daar kun je zo van schrikken dat je de tuit loslaat en zo dus je broek en dus ook de stoel onderpiest.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin is tijdens een file gewoon uitgestapt terwijl ik (gelukkig langzaam) verder reed. Toen zij haar plas kwijt was, was ik met de auto plm 60 meter verder en zij kon met een klein sprintje de auto weer makkelijk bereiken. Maar stel dat de file in die tijd opeens snel was gaan rijden, tja, dan had ik toch echt even de vluchtstrook op gemoeten om haar weer op te pikken.