Waarom staat er bij de dokter vaak een ''omkleed scherm'' , als je er toch in je ondergoed vanachter vandaan komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dokter zit echt niet te wachten op een striptease
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nelleke was me voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag inderdaad! Nee Nelleke een striptease heeft met sex te maken en uitkleden bij de dokter niet.

Het beste antwoord

Dat scherm is bedoeld om afstand te krijgen tussen arts en patient. En tevens om de patient niet het gevoel te geven bekeken te worden tijdens het uit- en aankleden. Jezelf uitkleden is een intiem moment, dat doe je niet zomaar voor iemand. Bij de huisarts is het noodzakelijk anders kun je niet geholpen worden, maar anders zou je dat natuurlijk nooit zomaar doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Mensen voelen zich vaak tijdens het omkleden ongemakkelijk. Ongemakkelijker dan wanneer ze in hun ondergoed op een behandeltafel liggen. Daarom is er zo'n scherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een erectie hebt, kun je achter dat scherm nog even de tijd nemen om er vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genante situatie.
Schaamte.
Ik kan mij heel goed begrijpen dat het voor vrouw/man net lijkt of ze een striptease geven als ze zich ontkleden als er iemand staat toe te kijken, vandaar het scherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms als ik mij aan het omkleden ben, hangt me zak uit me boxer, is niet de bedoeling dat de dokter dit ziet.

Vandaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. whaha :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is crisis, ik heb gekozen hierop te bezuinigen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol!
Ik denk, dat dit een psychologische achtergrond heeft : je gaat er als 'mens' achter, je komt als 'patient' weer tevoorschijn.
Dit is trouwens puur door mezelf zo uitgedacht : heb geen bronnen die mij op dit idee gebracht hebben - zo 'voelt' het voor mezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je broek uittrekt kan het zijn dat je onderbroek wat meekomt, om te vermijden dat de arts dan een 'edel' deel tezien krijgt staat er zo'n omkleed scherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens het uitkleden kan je je buik niet inhouden..
Bij het bukken e.d

En ik draai altijd tig rondjes, vraag me niet waarom.. Maar dan zou die ook nog me bil zien..
Gelukkig heb ik nooit een mannelijke dokter gehad en ook niet in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kan de assistente (of een andere patient) dan even iets aan de arts vragen en kan de arts de omkleedtijd
even benutten. Verder sluit ik me aan bij de andere antwoorden.
In sommige gevallen echter is het handig als de arts tijdens aan-en uitkleden de motoriek en het evenwichtsgevoel van de patient kan volgen en -op grond daarvan- mede een diagnose stellen.
In Nederland echter is dit ongebruikelijk.