Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige mensen Grote en anderen kleine Pupillen?

Waarom hebben sommige mensen grote en de anderen kleine pupillen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn moeder zat net naast me en ik keer haar aan. We waren al een tijd in de zelfde ruimte, maar toch had zij kleinere pupillen..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je pupillen laten licht door, iemand die uit een donkere ruimte komt moest meer licht door zijn pupillen laten komen dus die zijn groter

Iemand uit een lichte ruimte heeft minder licht nodig dus zijn ze kleiner
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
annabelle19 zegt bij de toevoeging; "we waren al een tijd in dezelfde ruimte". Dat maakt je antwoord, geen antwoord. Vandaar een -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar slaat dat nouw weer op, ik zit hier Voor jouw dit lap text te typen geef je me een - , niks beters te doen ofZo
Niet ieders pupillen reageren precies hetzelfde, net zoals de een een bepaalde temperatuur 'warm' vindt en de ander 'fris'.
Je ziet ook dat mensen die iemand aantrekkelijk vinden, vaak grotere pupillen krijgen - dat schijnt dan weer aantrekkelijk te zijn voor wie er naar kijkt - maar dat staat ook los van de hoeveelheid licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pupillen reageren op licht. Hoe feller het licht hoe kleiner ze worden. Dat de pupillen van je moeder kleiner waren net kwam dan waarschijnlijk omdat er dan ergens van een lamp , licht op haar ogen viel. Soms zie je ook bij mensen die drugs gebruikt hebben hele grote pupillen al staan ze in het licht. Hoop dat je er wat aan hebt :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan waar jullie daarvoor zijn geweest: in een lichte of donkere ruimte.
En als je elkaar aankijkt kijkt de één bijvoorbeeld naar links en de ander naar rechts.
Als het dan links licht is en rechts veel donkerder, dan is het logisch als je verschil in pupillen hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding