Hoe kan ik een prikje laten geven aan mij zonder dat het pijn voelt kan ik een soort gevoel geven dat het niet pijn doet?

Iemand enig idee ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (13)

Als je een injectie/bloed afnemen bedoelt: dat voel je nauwelijks.
Dat is net als dat je je prikt aan bijvoorbeeld een speld.
Het is al voorbij voordat je er erg in hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet nog meer pijn om jezelf zachtjes te knijpen dan om een prikje te krijgen.
Een prik doet niet echt pijn, veel mensen vinden het echer zo eng dat ze denken dat het pijn doet.

Als je de pijn niet of minder wilt voelen, dan kun je je gedurende de prik concentreren op het puntje van je grote teen. Dat vergt even oefening, dus misschien kun je er nu alvast mee beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een prik met een naald doet geen pijn.
je voelt er bijna niets van.
het zit tussen je oren.
ze hebben wel een soort zalf dat verdoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor prik gaat het om?

Ik heb al diverse prikken gehad en eigenlijk nooit pijn gevoeld. Hooguit een beetje kriebelend gevoel als er een infuusnaald mijn ader ingeschoven werd.
Bloed aftappen (voor het laboratotium) voelde ik sowieso niet.

Voor een injectie welke in een spier moet kan je iets voelen vergelijkbaar met een beetje spierpijn na sporten.

ps Het moment dat de naald je huid raakt voel je heel erg kort en beetje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@baghera Kennelijk heb je een andere ervaring dan ik. Ook ik heb aan het infuus gelegen (2* Voedselvergiftiging , gevolgd door uitdroging).
Had er dus geen last van. Een inenting, spuit in je spieren, doet meer pijn.
Kan ook natuurlijk dat degeen die bij jou het infuus wou aanleggen niet erg handig daarin is en niet helemaal goed prikte. (Bij mij zijn de aderen goed zichtbaar en voelbaar)
Je zou misschien bij je huisarts kunnen vragen om Emla zalf. Dit is een tube met zalf die de opperhuid heel verdoofd. Meestal word dit bij kinderen gebruikt voor ze geprikt worden om de prik wat minder vervelend te maken (toverzalf), maar volwassenen die het erg eng vinden kunnen het ook gebruiken. Ik weet niet of je het zomaar zelf mee mag nemen van je huisarts, maar dat is misschien wel iets wat je na kunt vregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Als het gaat om een prik in bijvoorbeeld de mond voor een verdoving bij de tandarts kan je vragen of het voor verdoofd mag worden met Xylocaïne. Dit verdoofd het slijmvlies waardoor je de prik in het slijmvlies niet voelt.
Probeer je af te leiden door naar je favoriete muziek te luisteren. Kijk naar een plek in de kamer die niets met het prikken te maken heeft en probeer er niet aan te denken. Vaak is het al voorbij zonder dat je het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zelf je eigen moet prikken moet je met je ene hand de huid bij elkaar houden bijvoorbeeld in je been of buik en dan met je andere hand je zelf een prik geven dan heb je er niet veeel last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet proberen jezelf te ontspannen, dat scheelt een hele hoop. Ik heb een keer een prik gehad toen ik half sliep. Omdat ik er niet op verdacht was deed het erg pijn, terwijl ik er echt helmaal niets om geef, hoevaak ze me ook prikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet waar je geprikt moet worden?
Anders zou je ook kunnen vragen of het in je bil kan, dan ga je staan op de kant waar ze prikken, even een beetje achterover leunen. Je bil ontspant zich dan automatisch en je voelt er niks van.
Helaas als het een dikke injectie vloeistof is, zal het altijd wat pijnlijk zijn, maar de pijn kun je dan weer even wegwrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijgerbalsem op een pleister om je arm doen en net even voordat je geprikt gaat worden de pleister erafhalen en even met een zakdoekje afvegen.....ik doe het altijd en ben de laatste jaren heeeeeel vaak geprikt en dit helpt echt heel goed! En niet kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een tip die kan werken, ik las toevallig gister in de quest ( een tijdschrift over oa wetenschappelijke onderzoeken) dat je je hersenen voor de gek kunt houden waardoor de prikkel aan de hersenen die mede verantwoordelijk is voor de pijnsentatie innde war te sturen is. Als je geprikt wordt in je vingertoppen voor bijv. Bloedafnemen dan moet je de armen kruisen tijdens het prikje waardoor je linkerarm recht van je zit en vise versa. Dit zorgt voor verwarring in de hersenen waardoor de waarneming van pijn verminderd! Ik ben geen ervaringsdeskundige maar probeer t eens uit het zou, onderzoek heeft uitgewezen dat t helpt! Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar? Wat een leuk (en handig) weetje! +
vandaag na tien jaar weer bloed laten prikken, was zo in gesprek met zuster dat ik prik nauwelijks voelde, gewoon niet kijken helpt al want dan heb je de angst van aan zien komen al niet, die is vaak erger dan wat er echt gebeurt.
Zèg ook dat je er tegen op ziet, daar weten de dames en heren verpleegkundigen ook best wel raad op:-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tip van Ave is een goede tip en wat nog een mogelijkheid is, is om iemand mee te nemen die je tijdens het prikken een hand geeft. Je knijpt in de hand van die persoon en tijdens het prikje laat je die persoon ook een beetje in jouw hand knijpen. Het enige wat je dan moet doen is je alleen concentreren op die handen en het gevoel daarbij zonder je te laten afleiden met je gedachte richting de prik. Je hersenen zijn dan zo afgeleid dat je de prik totaal niet zal voelen. Als je maar echt alleen focust op de hand die je vast hebt.