cranberries maken urine zuur,als je een salade aanmaakt met azijn of citroen/limoensap wordt urine dan ook zuur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je dat willen weten...?
Je gaat het toch niet opdrinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fetisch

Het beste antwoord

Cranberries werken vaak preventief tegen blaasontstekingen, maar dat gaat niet (alleen) om het zuur maar vooral om de anti-oxidanten.
Bedenk dat zuur dat je inneemt, na de maag al geneutraliseerd wordt door gal, anders zou het zuur uit je maag alle problemen al oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

jazeker, bij katten wordt wel appelazijn over het eten aangeraden, om zo de ph van de blaas omlaag te krijgen.
ook vitamine c (ascorbinezuur) wordt aangeraden.
het lijkt me dat dat bij mensen hetzelfde werkt.
Rieneke1