De patronen van de handlijnen ontstaan al in de 10e week van de zwangerschap.
Treed er in de baarmoeder een infectie op dan heeft dit ook gevolgen voor de patronen.
Ook tijdens je leven kunnen de lijnen veranderen; dit heeft vooral te maken met je (on)gezondheid.

Het hebben van deze lijnen heeft als nut het soepel kunnen bewegen van je hand en vingers.
Wanneer er "stakke" huid op je handpalm zou zitten zonder lijnen, zou dit o.a. ten koste gaan van je flexibiliteit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!! Ik kon het niet goed verwoorden, maar jij hebt dat goed gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Chelsea !!

Andere antwoorden (2)

Dat komt door dat het 'vet' oprold als je van je hand een vuist maakt en dan blijf je die positie dus zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zeggen iets over je gezondheid dokters lezen ook handen dat hebben ze zelfs geleerd tijdens hun studie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja oke maar bij de geboorte kijken ze ook naar je handlijnen zo kunnen dokters zien of je het syndroom van down hebt