Moest iedereen de griepprik halen? Zo ja, zijn die overal al geweest? Ik hoor er veel over, maar nog niks gehoord, hoe zit dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor tot de zg. doelgroep, maar ik heb ook niets
gehoord, geen oproep gehad, niks. Ik hoef hem trouwens niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMG!IK BEN M VERGETEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men ('de wetenschappers') is het er nog niet eens over eens of zo'n prik uberhaupt wel nut heeft: zelfs niet voor 'risico'groepen.
Er is wel een sterke lobby vanuit de medicijnenindustrie om die prik zoveel mogelijk te kunnen verkopen. Lobby-werk is niks anders als reclame maken en zou wat mij betreft verboden moeten worden daar waar het om medicijnen gaat. Alleen de arts zou een medicijn moeten mogen voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem ook MOGEN (het is niet verplicht) want ik hb astma. Maar ik hb gelezen dat die prik niet eens werkt! Onnodig vind ik dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik hb toch nooit griep ;)

Het beste antwoord

Nee, alleen risicogroepen (chronisch zieken, ouderen) en mensen die met risicogroepen werken (verpleegsters, kinderopvang).

De griepprik verschilt per huisarts wanneer hij is, ik heb hem vorige week donderdag gehad.

Je kunt hem wel halen als je wilt en je huisarts er nog over heeft, dan moet je even bellen. Het kan ook op afspraak. Waarschijnlijk moet je hem dan wel zelf betalen, maar eventueel betaalt de zorgverzekering dat terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dan moet ik toch sowieso effe met mijn huisarts praten, aangezien ik een chronische ziekte heb (doch niet ernstig, maar heb wel een laag immuunsysteem). Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar krijgt iedereen die tot de doelgroep behoort
dan automatisch een oproep ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja, ik weet niet of mijn dokter nog wel ''weet'' dat ik het heb. Het is namelijk tussen neus en lippen door verteld..en de ziekte wordt door 9 van de 10 personen niet als ernstig beschoud, dus vaak ook niet tot chronisch.
Ik bel hem wel even op, hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik zie net op de site dat dit 10 november is geweest, en dat je die tot einde van de maand kan halen. Dus even bellen dan maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je heel toevallig ook of, als je je aanmeld bij een andere huisarts, je dan automatisch afgemeld wordt bij de eerste huisarts? Of doe je dat beiden zelf?
ronron1212
12 jaar geleden
Iedereen de een chronische ziekte heeft die voor de griepprik in aanmerking komt en iedereen van 60 en ouder krijgen automatisch een oproep. Zo niet bellen met de huisarts

Andere antwoorden (3)

In principe kan iedereen bij zijn huisarts om de griepprik vragen. Voor de gratis gripprik is een risicogroep

(volwassenen en kinderen) samengesteld:
Bewoners van tehuizen en instellingen (besmettingsgevaar)
Personen:
van 60 jaar en ouder
met longziekten (astma, bronchitis, emfyseem, etc.)
met hartziekten (hartritmestoornissen, hartoperatie, etc.)
met nierziekten (transplantatie, dialyse)
met diabetes
met een verstoord afweersysteem (beenmergtransplantatie, HIV,
behandeling met cytostatica en/of radiotherapie bij kanker, etc.)

Als u buiten de risicogroep valt maar toch in aanmerking wilt komen voor de gratis griepprik, kunt u dit overleggen met uw huisarts. U kunt hem ook zelf betalen. In sommige gevallen vergoedt de zorgverzekeraar de kosten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van de huisarts af. Veel mensen hebben de griepprik al gehad maar sommige huisartsen zijn nog bezig of moeten zelfs nog beginnen. Naar het zich laat aanzien lijkt die griepprik alleen maar enig nut te hebben als je een longaandoening hebt, bijvoorbeeld astma of copd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen mensen die een risico lopen krijgen de prik. Bijvoorbeeld mensen die last hebben van hun luchtwegen. Je krijgt een uitnodiging. De priksessies zijn nog aan de gang weet ik toevallig.Ouderen en mensen die werken in de gezondheidszorg kunnen ook gratis een prik krijgen.