wat is het verschil tussen een paper en een scriptie?

ik moet voor HBO verpleegkunde een paper schrijven maar ik zie het verschil niet tussen een paper en een scriptie buiten de eventuele lengte van de soorten verslagen. Heeft iemand een idee voor een onderwerp en een voorbeeld paper voor mij om in te zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (2)

Allereerst, ik weet niets van verpleegkunde. Maar ik weet wel veel van papers en scripties, want ik werk als docent aan een rechtenfaculteit. Het verschil tussen een paper en een scriptie is de lengte van het stuk dat je inlevert. Bij een scriptie verwachten we een veel omvattender verhaal dan bij een paper.

Meestal ben je bij een paper niet helemaal vrij in de keuze van het onderwerp. Mocht je dat wel zijn, dan kan ik je alleen de tip geven die ik mijn studenten altijd geef. Bedenk eerst over welk subgebied/subonderwerp je zou willen schrijven en kijk wat actueel is op dat gebied. Bijvoorbeeld: wil een student van mij schrijven over strafrecht, dan kan hij in de krant en in een juridisch tijdschrift kijken wat actueel is. Dat zou ertoe kunnen leiden dat het paper bijvoorbeeld gaat over haatzaaien/beledigen, omdat dat nu centraal staat in het Wilders-proces.

Sorry dat ik je geen onderwerp kan aanreiken, maar hopelijk heb je hier toch iets aan. Zo niet, dan helpt googlen ook nog weleens.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paper is korter, en hoeft aan minder eisen te voldoen. Het ligt aan het niveau van de opleiding aan welke eisen een scriptie moet voldoen (bijv. wetenschappelijk onderzoek bevatten of evidence based informatie).
Een paper kan bijvoorbeeld ook beschrijvend en beschouwend zijn.
Kies een onderwerp dat je leuk vindt! Ga daar dan op googlen en literatuur zoeken, dan wordt het vanzelf wat! Dat is meestal de beste weg. Ook kun je iets schrijven over een onderwerp waar je in een stage mee te maken hebt gehad. Succes!