Hoe leer ik mijn emoties NIET te uiten?

Ik mag thuis nooit lachen of huilen of andere emoties uiten, dan krijg ik een zware straf. Ik wil nu dus leren dit niet te uiten, hoe moet ik dit leren? (Graag antwoorden)

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet lachen of huilen of andere emoties uiten thuis is niet normaal. Ik zou direct een hulpinstantie inschakelen, of ergens anders gaan wonen. Emoties niet uiten, kan door jezelf af te sluiten ergens anders aan te denken.

Het spijt me maar je bent geen robot maar een mens dus om je emoties niet te uiten is niet menselijk , zoals je daar ook gestraft voor wordt als je het wel zou doen. Als je alles wil opkroppen (dat is de enige oplossing) dan komt het er later allemaal uit en dan heb je grote kans op een depressie . Ik vind dit geestelijke mishandeling.

Erg slecht voor je geestelijke gezondheid. Beter: Ander thuis !

Je zult je emoties blijven voelen, helemaal niet uitten is zo goed als onmogelijk. Je zult jezelf kunnen aanleren om het enigszins te onderdrukken maar dat zal waarschijnlijk nooit natuurlijk aan gaan voelen. Waarschijnlijk zul je nu vaak even naar je kamer gaan, of naar buiten waar je wel wat meer jezelf kunt zijn. Dat moet je ook vooral doen. Zoek je eigen uitlaatklep, desnoods d.m.v. een dagboek. En bezoek ook anderen, vrienden die je accepteren zoals je bent, bezoek vrienden, familieleden en kennissen met huizen waarin gelachen en gehuild mag worden. Wat mij betreft heb je recht op je emoties, wat je ouders je ook verbieden. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet hoe ze dit van je kunnen vragen. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik kan me zo voorstellen dat je het door dit soort regels niet prettig hebt thuis. Als het echt niet meer gaat kun je hulp zoeken, misschien zelfs elders gaan wonen. Je kunt hulp krijgen via je huisarts, via school, via de kindertelefoon of via http://www.internethulpverlening.nl/jongeren/

0800-0432 bellen Is gratis en je daar lekker laten gaan. In zo'n situatie zit je juist vol emoties. Verder zou je kunnen proberen te leren mediteren. Hier help je jezelf heel erg mee voor de rest van je leven en je kunt op die manier op een rustige manier met situaties om gaan en toch jezelf blijven. op internet staat hoe het moet en je kunt vaak ook bij boedhistische groepen terecht. Dit kan al vanaf heel jong. Leeftijd maakt niets uit. op internet staat waar in jouw woonplaats je kan leren mediteren. En alsjeblieft leer jezelf dat emoties niet fout zijn. Heel moeilijk als je dagelijks wat anders hoort, maar emoties maken je mens, jezelf. Zonder emoties geen liefde. Houdt van jezelf. Zeg elke dag tegen jezelf in de spiegel dat je van jezelf houdt en dat je er mag zijn en dat je heel mooi bent. Niemand hoeft dat te zien of horen, maar echt als je dat elke dag doet geef je jezelf heel veel liefde en rust. houdt van jezelf, jij bent net zo belangrijl als alle andere mensen hier op aarde. En voor jezelf ben je nog belangrijker dan al die andere mensen, wie jij bent en wat jij voelt mag..mag altijd. jij bent jij. Houdt je energie (alle tintelingen en woede en liefde die je voelt) in je buik door rustig en diep te ademen en te bedenken dat wat er ook gebeurt je voeten op de aarde zullen blijven en de aarde jouw kracht geeft om hier doorheen te komen en er een dag zal komen dat jij jezelf mag zijn. Heel veel sterkte en je kunt altijd praten met de vertrouwenspersoon op jouw school. Elke school heeft er een. Zij zal niet zonder jouw toestemming vertellen wat jij hem of haar verteld en kan jou verder helpen ,et al je vragen. Maak gebruik van de mogelijkheden die je hebt, gun het jelzelf. Toegevoegd na 4 minuten: het nummer is van de kindertelefoon. Deze kun je ook bij een vriendin of familielid of op school bellen als je dat prettiger vindt. Hier kun je zeggen wat je wilt. Ze kunnen je helpen of gewoon luisteren naar je verhaal. wat je ook te vertellen hebt of delen wilt. Daar zijn ze voor. Van blij tot boos tot verdrietig. Je mag het er allemaal kwijt. Bel er gewoon heen. Al zeg j eerst niks, dan weet je hoe ze opnemen en kun je weer bellen als je het wel aandurft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100