Ik wordt dit jaar 45 (in november) wanneer kan ik verwachten dat ik een baarmoederhalskanker oproep krijg ?

Om de 5 jaar krijg je een oproep voor baarmoederhalskanker wanneer zou ik deze oproep kunnen verwachten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Die krijg je vanaf je 30ste, het is vreemd dat je die nog niet gehad hebt. Ik zou contact opnemen met de huisarts.

Het beste antwoord

Om de vijf jaar dus, maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat al wel wist.
De uitnodigin komt meestal binnen de drie maanden van je verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay dat wilde ik weten dus 3 mnd voor mijn verjaardag.
Dat dus ergens in augustus. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Deze oproep krijg je vanaf je 30e.
Het is het zg "uitstrijkje" waarvoor alle vrouwen vanaf die leeftijd idd elke 5 jaar wordt opgeroepen door je huisarts.
Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik contact opnemen met je huisarts, want dan gaat er ergens iets mis.

Toegevoegd na 5 minuten:
moet zijn: ...worden opgeroepen door hun huisarts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg mijn eerste oproep op mijn 40ste (nu 6 jaar geleden) is dit veranderd sinds kort?
1. Wanneer krijg ik een uitnodiging?Uinodiging

Bent u tussen de 30 en 61 jaar? Dan krijgt u automatisch om de vijf jaar een uitnodiging. U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 45, 50, 55 en 60 jaar wordt

Toegevoegd na 1 minuut:
omdat je met 45 nog niet eerder een uitnodiging ontving
kun je je het vlgende afvragen:
U krijgt alleen een uitnodiging als u bij de gemeente staat ingeschreven. De gemeente geeft uw gegevens aan de screeningsorganisatie. Het gaat om uw naam, adres en geboortedatum. Dus als u niet staat ingeschreven bij de gemeente, krijgt u geen uitnodiging.

Heeft u aan het einde van het jaar nog geen uitnodiging gekregen? Dan kunt u het beste contact opnemen met de screeningsorganisatie in uw regio. Deze kunt u vinden door uw postcode in te vullen op de startpagina van deze website.