Ja hoor, vele...

Als iets niet lukt, dan wordt men boos...

En iedereen wil overleven, iedereen, dus overlevingsstrategie is in ons allemaal...

Dat zit in de aard van het beestje... dus is toch het karakter van een mens, en is dan toch een karaktereigenschap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wil om te winnen. Een enkeling zet zich af maar dat is een rationele keuze. Maar dit geeft wel het succes van bordspelletjes en spelletjes in het algemeen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde. Al verstoppen sommigen het, of zijn ze er bang voor.
Liefde is evengoed iets universeels waar een ieder, bewust of onbewust, naar op zoek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hebben van angst is de belangrijkste eigenschap om te kunnen overleven.
Zonder angst zouden we b.v. kunnen verongelukken.
Gebeurtenissen verkeerd inschatten.
Vaak niet de juiste beslisingen nemen. enz.
Dus deze karaktereigenschap hebben we allemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, alle mensen kennen jaloezie en iedereen is het wel eens jaloers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je het karaktereigenschappen kunt noemen weet ik niet, maar er zijn heel veel eigenschappen en hebbelijkheden te noemen die vrijwel alle mensen in grote lijnen gemeen hebben. Eigenlijk lijken we allemaal veel meer op elkaar dan we willen denken, en dan we weten.
Van die kennis wordt gebruik gemaakt in veel takken van de 'paranormale' industrie, van horoscopen trekken tot handlezen en kaarten leggen. En omdat mensen niet of nauwelijks van dit 'barnum-effekt' (of Forer-effekt ook wel) op de hoogte zijn, laten ze zich vrij eenvoudig imponeren.

Toegevoegd op 23-06-2009 08:28:28
Bekijk vooral het filmpje in de link ; geweldig !

Toegevoegd op 23-06-2009 08:32:51
(Alle filmpjes van die Darren Brown zijn overigens eye-openers ; zouden verplicht op de middelbare school vertoond moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alles willen weten.. deze site is niet voor niets ontstaan..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in essentie zijn ze allemaal 'liefde' en op zoek naar harmonie.
Al is de 'uitvoering' hiervan, zoals we dagelijks kunnen zien, toch en andere grootheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, één van de vele karaktereigenschappen is discrimineren, jezelf beter of verhevener voelen dan een ander, een mens zoekt altijd wel wat anders om te discrimineren als het ene wegebt.
Een andere karaktereigenschap van de mens is verlangen, verlangen naar beter, verlangen naar verandering, verlangen naar meer, naar materialisme etc.
Ach er zijn zoveel karaktereigenschappen die alle mensen bezitten, ookal vechten ze daar tegen.