Ik las dat als je elk uur een beetje eet je zo je metabolisme actief houd wat leid tot afvallen of iig niet dikker worden? Klopt dit?

Dus als je elk uur een crackertje(van die LU toosjes dingen, dan 1 'vierkantje') zou eten, dan hou je je metabolisme aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Nou, niet helemaal waar. Elk uur is een beetje lastig, maar ideaal is zes eetmomenten op een dag. Waarvan drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes.

Natuurlijk moet alles verantwoord en uitgebalanceerd zijn. Op die manier hou je je stofwisseling actief en verbrandt je meer en sneller. Daarnaast is het erg gunstig voor je suikerspiegel.

Verder is veel drinken ook belangrijk. Ongeveer 1,5 liter vocht per dag per 60 kg. lichaamsgewicht is ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om elke 2 uur (ongeveer) iets te eten. Indien je aan het lijnen bent is dit ook het verstandigst. Mensen die veel sporten doen dit ook.

Je kan je lichaam het beste zien als een grote oven. Jij gooit het hout (eten) er in om het op te stoken. Dus als je het uit laat gaan, en er ineens een berg hout ingooit, moet je lichaam dus ook weer "ineens" heel hard werken.

Beter is het om dit vuurtje klein en brandend te houden, zo blijft je stofwisseling rustig werken. Dit "Ritme" zoals ik het noem is het beste voor je lichaam, en hierdoor kan je inderdaad meer afvallen. Natuurlijk niet als je chips als tussendoortje eet,maar wel als dit gezonde tussendoortjes zijn. Regelmaat is zeer belangrijk voor je lichaam, helemaal als je aan het afvallen bent.

Dus het kan inderdaad leiden tot afvallen, mits je de juiste voeding gebruikt, en sport.