Ik ben 13 jaar en weet bijna zeker dat ik politie wil worden met honden welk advies moet je hebben ik zit in de eerste vmbo t

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Maak je VMBO af en dan kun je de opleiding Beveiliging doen bij het ROC met keuze voor politie of marechaussee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed je best doen op school. Met je VMBO-diploma kun je op de politie-academie instromen, maar je kunt ook eerst een HAVO-diploma halen, dan zijn de mogelijkheden wat groter. Binnen de politie-opleiding kun je verder specialiseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en geen domme dingen doen! Dus kom niet in aanraking met de politie of justitie (in de slechte zin van betekenis)
meld je aan bij een KNPV vereniging bij jou in de buurt,daar word je geen politie maar je leert wel met honden omgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak eerst rustig je school af en kies daarna voor een vervolgopleiding, die je ligt. Laat de vervolgopleiding niet te veel bepalen door je wens, om politieagent te worden.

Pas als je 17,5 jaar oud bent kun je solliciteren bij de politie. Je gaat dan een heel proces van tests door. Praktijk wijst uit dat het merendeel van de sollicitanten uiteindelijk niet door de selectieprocedure komt. Staar je dus niet blind op werken bij de politie, maar zoek ook iets wat je kan gaan doen, als het eerst even niet lukt, om aangenomen te worden.
AlphaLimaSierra