Waarom valt men in slaap op de bank en kan men soms in bed de slaap niet vatten??

Soms als ik moe ben dan val ik op de bank voor de tv in slaap. Terwijl ik vervolgens in bed de slaap niet kan vatten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Zeker als je al vaker lang wakker hebt gelegen in bed, heb je als je naar bed gaat toch dat stemmetje in je achterhoofd `als het maar lukt`. Dat kan je al wakker houden.
Soms is het ook gewoon zo dat de voorbereidingen die je treft voordat je gaat slapen (opruimen, lichten uit, tanden poetsen etc.) je weer minder slaperig maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eerst geslapen hebt op de bank, dan is de vermoeidheid al voor een groot deel weg, waardoor je in bed moeilijker de slaap kunt vatten. Daarom is het dan ook verstandiger om naar bed te gaan, vóórdat je in slaap valt, tenzij je nog andere plannen hebt voor in bed......
jc54