Hoe snel gaan triggerpoints weg (schouder en onderug)?

Hallo, ik ben 17 jaar en sportte 6 dagen in de week (4 maanden geleden) (ik heb altijd al gesport dus ben niet zomaar 6x in de week gaan sporten) ik kreeg na een tijdje last bij het benchen in mijn rechterschouder waardoor bij veel kilo’s soms mijn rechter schouder me in de steek liet… en daarbij had ik ook wat vermoeide schouders als ik bijvoorbeeld op de scooter zat (wat ik normaal nooit had) vandaar wilde ik even naar de fysio.. dus ik loop nu al 2 maanden bij de fysio en toen moest ik allemaal oefeningen doen.. en nu heb ik alleen nog meer last gekregen.. de pijn in mn rechter schouder zit nu ook in mn linker schouder en de vermoeidheid in mijn schouders is toegenomen.. na 4 maanden niet meer sporten en na een tijdje weg te zijn geweest bij de fysio, bedacht ik gister te gaan sporten met 20% (krachttraining) van mijn normale kracht helaas voel ik weer dezelfde pijn….

Daarbij heb ik nu ook al 2 maanden enorme last in mn rechter onderug.. en een heel vermoeid gevoel (ik denk dat dat te maken heeft met elkaar) had al wat opgezocht over triggerpoint en denk dat dit goed met elkaar te maken heeft.

Daarbij heb ik echt alles al geprobeerd van (zooltjes, tot chiropractor tot fysio tot huisarts tot forum, ) echt alles maar de pijn word steeds maar erger en niemand weet wat is naja de fysio beweerd overbelasting maar ik doe al letterlijk 4 maanden niks, alleen maar een beetje bewegen omdat dat ook goed is voor je rug..

Maar mijn conclusie is denk ik dat het triggerpoin

1.3K
Sven123n
een jaar geleden
Deel 2 Maar mijn conclusie is denk ik dat het triggerpoints zijn.. ook omdat ik hard wilde trainen voor defensie en toen ik een blessure kreeg baalde ik enorm dus denk dat dat ook stress etc opleverde en dat kan triggerpoints veroorzaken Maar ik vroeg me af, hoe snel lost iemand dat op is dat na een behandeling weg? Of hoe werkt dat? Mvg mattiaz den boef
Ritsuka
een jaar geleden
Heb je al eens een personal trainer geraadpleegd? Mogelijk is je bench houding niet goed en geeft dit pijn.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Intensief sporten vergt veel van je lichaam en zijn vaak geen natuurlijke bewegingen. Een osteopaat kan vaak wat meer betekenen. De werkwijze van osteopaten kan wat verschillen. De een werkt meer met manipulaties, een ander werkt meer op dieper niveau. Bij osteopathie wordt wel meer gekeken naar het hele lichaam. Spanningen in buikgebied kunnen doorwerken naar je rug.
https://www.maxtack.nl/de-psoas-een-essentiele-spier/#:~:text=Oefeningen%20als%20sit%2Dups%20en,de%20rug%2C%20diafragma%20en%20ingewanden.

Antwoorden (1)

Iedereen heeft met regelmaat triggerpoints, maar die gaan ook vanzelf weer weg. Dit heten latente triggerpoints. De triggerpoints waar je last van hebt zijn actieve triggerpoints. Er zijn triggerpoints die andere weer kunnen activeren. Dit zijn de satelliettriggerpoints. Door de verhoogde spanning in de spier worden de omstandigheden zoals doorbloeding en spierlengte nadelig beïnvloed.

De meeste klachten zijn met triggerpointbehandeling binnen 4 tot 8 sessies verholpen. Chronische klachten vereisen meestal meer tijd en toewijding, maar ook hier is binnen 6 sessies vaak sprake van een aanzienlijke verbetering. Een permanente afwezigheid van klachten is afhankelijk van de oorzaak en instandhoudende factoren.

Triggerpoints kunnen op verschillende manieren behandeld worden:
• Dry needling. Hierbij worden triggerpoints gedeactiveerd door het inbrengen van acupunctuurnaalden. Een naald wordt precies in het triggerpoint geplaatst waardoor de lokale kramptoestand wordt opgeheven en lokale ontspanning ontstaat.
• Triggerpoint Massage. Massage technieken bevorderen ontspanning van spiervezels ter hoogte van het triggerpoint en verbeteren de doorbloeding. Technieken die vaak worden toegepast zijn diepe strijkingen of continue druk.
• Zelf massage van triggerpoints. Een effectieve manier om uw klachten te verminderen is het zelf behandelen van uw triggerpoints. Dit kan met of zonder hulpmiddelen. De triggerpointtherapeut kan u aanleren hoe u uw zelf thuis kunt behandelen.
• Psychische benadering. Triggerpoints ontstaan door een verminderde doorbloeding. Bekend is dat de amygdala (een onderdeel in de hersenen dat emotionele herinneringen opslaat) via de hypothalamus invloed heeft op het zelfstandige zenuwstelsel en daardoor op de doorbloeding overal in het lichaam.
SimonV
een jaar geleden
Sven123n
een jaar geleden
Oke, ja het is meer gewoon dat ik denk zovan, ik heb altijd zonder pijn kunnen leven en ik ben 17 jaar ik hoor dit helemaal niet te hebben.. en ik heb nu echt alles geprobeerd dus wil nu gewoon dat jet over gaat want het laat me nu gewoon 4 maanden niet lekker in mn vel zitten
Ritsuka
een jaar geleden
Bij mij hielp dry needling goed