Krijg je een boete als je samen in de auto zit (ander huishouden)?

Ik kom er even niet meer uit, omdat ik op de ene website lees dat je geen boete kunt krijgen en de andere weer dat er in Amsterdam boetes zijn uitgedeeld.

Ik woon op mijzelf en ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. Ik heb liever dat mijn zus mij met de auto ophaalt dan dat ik met het openbaar vervoer moet. Hetzelfde geldt voor mijn moeder. Maar dan zitten automatisch mijn zus d’r kinderen ook in de auto. Een totaal van 5 personen uit verschillende huishouden. Krijgen wij hiervoor dan een boete? Ik snap het serieus niet. Wat nou als je boodschappen wil doen, maar niet veel kan dragen en een bekende bied je een ritje aan? Ik word er helemaal gek van!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is geen antwoord op je vraag, maar wel een advies.
In elke buurt/regio/stad zijn er diverse vrijwilligers en initiatieven ontstaan om mensen te helpen met hun boodschappen als ze er zelf niet toe in staat zijn. Iedereen is vrij om zich aan te melden met een hulpvraag. Zo kun je voorkomen dat je bij een ander in de auto moet stappen of met het ov moet reizen. Degene die je boodschappen bezorgt doet dit zoveel mogelijk contactloos. Ook voor andere zaken kun je hulp vragen. Juist nu zijn mensen extra bereid om hun steentje bij te dragen en anderen te helpen.

Antwoorden (1)

Het wordt afgeraden, maar er wordt niet gehandhaafd op 2 personen uit een verschillend huishouden. Vanaf 3 personen riskeer je wel een boete.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Worden kleine kinderen meegerekend? Als deze te jong zijn om alleen thuis te blijven?
Rieneke1
4 jaar geleden
Ik vrees dat die ook meegerekend worden, ook kinderen zijn personen.