hoe kom ik van koortsblaren af

ik heb heel vaak last van koortsblaren, ik weet niet hoe ze er komen, ik ga op tijd naar bet en ik heb een goed weerstand, weet iemand wat ik kan doen

Toegevoegd na 1 minuut:
ook wil ik weten wat ik er aan kan doen, ik heb blarenzalf maar dat helpt niet goed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zalfje bij de aohotheek halen en veel weerstand opbouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Stip het een paar keer per dag aan met Tea-tree oil.
Dat kun je kopen bij de drogist. Het helpt veel beter en sneller dan een koortslipzalf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook wel eens helemaal er van af kom je niet meer als je ze ooit heb gehad, drink altijd uit schone glazen je hebt er tegenwoordig ook pleisters voor die helpen wel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koortsblaren worden veroorzaakt door een virus infectie en staan er bekend om dat ze regelmatig retour kunnen komen helaas.

het virus wat de koortsblaar veroorzaakt is het Herpes Simplex virus (niet schrikken het gaat hier niet om de SOA herpes)
ieder kan dit virus bij zich dragen, maar het kan bij een verminderde weerstand opleven en de koortsblaar veroorzaken. je weestand goed update houden (de vitamientjes groente/fruit, voldoende rust) is verstandig maar voorkomen doe je het er helaas niet mee. (bij een verkoudheid bv is je weerstand verzwakt en loop je weer kans)

In een zeer vroeg stadium kunt u soms de koortslip in de kiem smoren door een anti-virus creme op de plek te smeren. Voorbeelden zijn cremes die aciclovir of penciclovir bevatten.

ook kan zelfbesmetting of kruisbesmetting de oorzaak zijn van steeds terugkomende koortsblaren.

Besmettelijk

•Herpes is zeer besmettelijk . Wie zo’n blaasje aanraakt of iemand kust met koortsblaasjes, kan besmet worden. Het komt er dus op aan contact met een koortsblaasje te vermijden en uit te kijken wanneer je zelf een koortsblaasje hebt. Zeker altijd de handen wassen na het aanraken van de lippen wanneer er koortsblaasjes op voorkomen.
•Het virus kan ook verspreid worden via handdoeken, een scheermachine, kortom alles wat in aanraking is geweest met de blaasjes.
Om verdere uitbreiding - naar het gezicht of op de handen - te voorkomen, moet men vermijden aan het koortsblaasje te prutsen of te krabben. Dit kan overigens ook leiden tot ontsteking van de blaasjes.
•Koortsblaasjes zijn besmettelijk tot ze helemaal ingedroogd zijn.
Andere preventieve maatregelen zijn je lippen goed te beschermen, zowel tijdens bijtende koude als in de zomer. Tijdens het wintersporten gebruik je best een lippenbeschermende crème met zonnefilter.

•Wie heel vaak last heeft van koortsblaasjes, kan een oraal antiviraal middel innemen op voorschrift van de arts, waarmee nieuwe opstoten van koortsblaasjes kunnen voorkomen worden.
Wanneer de koortsblaasjes vaak opduiken of wanneer ze langer dan een tiental dagen blijven aanhouden en zich uitbreiden, moet u een arts raadplegen. Dit zou immers kunnen wijzen op een verzwakte immuniteit ten gevolge van een andere ziekte.

omdat een koortsblaar lang niet altijd zo onschuldig hoeft te zijn kan je bij de onderstaande link meer info vinden.

ik hoop dat je snel koortsblaar vrij bent, succes!!!