Ik weeg te weinig maar heb toch wel veel Buikvet....

Ik weeg iets te weinig ,
Maar heb toch wel veel vet.
Hoe kan dit ?
En hoe krijg ik het weg?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik sport vaak.

Weet jij het antwoord?

/2500

veelal als je eetpatroon juist is, dus regelmatig en gezond en je er wat (duur)sport bij doet, gaat je lichaam de overtollige vetreserves gebruiken. De ene persoon heeft uiteraard meer aanleg voor vetaanzet op bepaalde delen van het lichaam dan de andere.

Calcium doet buikvet smelten als sneeuw voor de zon! (Oké, wel iets langzamer...) Zorg voor een dagelijkse inname van minimaal 1500 mg calcium (maximaal 2500 mg per dag, anders kan het schadelijk zijn). De opname van calcium wordt bevorderd door vitamine C; 1000 mg per dag voor niet-rokers is een goede hoeveelheid, en voor rokers mag dit worden verhoogd met 25 mg per sigaret, tot een maximum van totaal 3000 mg per dag. Ook vitamine D speelt een rol in de opname van calcium, hiervan wordt 5 mcg per dag aanbevolen. Aanrader: Calcium/vitamine D tabletten van AH.

Bronnen:
Ik zweer erbij!

Dan beweeg je wellicht toch iets te weinig. Spiermassa is namelijk zwaarder dan vetmassa. Dus als je relatief wat te weinig spieren hebt, is je gewicht wel in orde maar je vetpercentage toch wat te hoog. Is het echter alleen maar je buik ; ja, daar mag best een klein laagje spel op zitten. Er zitten tenslotte een hoop belangrijke organen in die beschermd moeten worden. Als die echt helemaal plat / droog is, is je vetpercentage misschien wel iets te laag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100