Men zegt vreugde is een goed medicijn, , wat zijn nog meer van die goede natuurlijke medicijnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Onzelfzuchtige op christelijke beginselen gebaseerde liefde: (Handelingen 20:35) . . .’Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen. . .

Gezond eten.. Veel drinken.. Goed slapen.. Regelmatig bewegen.. Elke dag buiten zijn..

de liefde bedrijven.

genieten van kleine dingen (liedjes, vogeltjes die zingen, sneeuwklokjes in de tuin) blij zijn dat je elke dag gezond opstaat iemand anders kunnen helpen

"Lachen is gezond".

Humor is één van de wonderlijke vaardigheden die mensen wel hebben, maar dieren waarschijnlijk niet. Met humor creëer je een beetje afstand om naar jezelf te kijken. Door lachen lijken 'grote' problemen opeens een stuk kleiner. Door een positieve blik lijken moeilijkheden ineens overwinbaar. Je ziet sneller een oplossing, doordat je minder nadruk legt op de grootte van het probleem. Hevige stress wordt hierdoor voorkomen. Onderzoekers hebben ontdekt, dat vrolijke mensen gezonder zijn dan piekeraars. Mensen die veel lachen hebben een beter immuunsysteem en zijn daardoor minder vatbaar voor infecties. Dit komt doordat je hersenen tijdens het lachen het 'gelukshormoon' endorfine produceren. Endorfine heeft een kalmerend en pijnstillendeffect.

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/geest/artikel...

iets wat fijn is om te zien, is een zalf voor de ogen.

Humor. 'Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd'. 'Wie goed doet, goed ontmoet', is er ook zo een. 'Je creëert je eigen wereld', hoewel je daar twee kanten mee op kunt. 'Get a life', is van dezelfde strekking, maar wat scherper geformuleerd.

Wie goed doet, die goed ontmoet. Behandel een ander zoals je zelf ook graag behandeld zou willen worden. Zo probeer ik te leven. En doordat ik echt probeer om anderen niet te kwetsen en ander en te helpen, krijg ik daar een goed gevoel van.

Schoonheid. Je ogen vullen met mooie dingen.

Ik persoonlijk zeg liever natuurlijke middelen en geen medicijnen. Met medicijnen denk je aan dotoren, met middelen denk aan de natuur. Er zijn veel natuurlijke middelen, waardoor je goed gaat voelen en nog veel meer gaat stralen en lachen, en plezier hebt in het leven, sleutel woorden zijn enthousiasme, bezieling, uitstraling, liefde, gezondheid, positief, aandacht , gezond eten en nog meer. Alles hangt van elkaar af in en om je lichaam, probeer dat in harmonie te brengen, en je gaat vanzelf stralen. Maar je hebt niet alles zelf in de hand, invloeden van buitenaf, ga er positief mee om, gedeelde smart is halve smart, gedeelde vreugd is dubbele vreugd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100