hoe kom je van jeuk rond je edele delen af?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik was me goed, scheer mijzelf niet en heb ook geen soa ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menjy is vanhet mannelijk geslacht en is 13 jaar oud.

Het beste antwoord

misschien was je je eigen te goed...
gebruik geen zeep, dit kan irritatie geven... doe het voorlopig alleen met water...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, zeep etc droogt uit en kan flink irriteren en dus jeuk geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het werkt !

Andere antwoorden (15)

Goed wassen!

Met de informatie bij je gestelde vraag kan ik geen beter antwoord verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krabben.

Ligt eraan waar die jeuk vandaan komt als je jezelf scheert kan het daarvan komen.
Of af en toe wassen als je veel zweet.
Misschien ben je allergisch voor iets zeep,stof,glijmiddel etc..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van krabben krijg je meestal alleen maar meer jeuk, zeker als de jeuk veroorzaakt wordt door een schimmel of door een allergie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het staat een beetje raar als je in de klas uitgebreid in je broek zit te graaien :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah, er zijn types die denken dat het heel erg stoer is als ze dat doen. Die hebben niet door hoe loserig dat staat ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel; zie deel 2 van mijn antwoord. @menjy; ligt eraan op wat voor school je zit. Als ik tegenwoordig op een schoolplein kijk van een willekeurige VMBO bassisberoepegerichteleerwegondersteunendmetdislectyverklaardelerarenbegeiding staat de ene helft michael jackson na te doen en daar hoort in je kruis krabben prominent bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@poca haha lol,dat is wel een goede, net doen alsof je hem nadoet,en dan gewoon stieken krabben :P
Naar de dokter. Als je normale hygiëne toepast en je hebt toch jeuk, is de kans aanwezig dat je een schimmel of een SOA hebt. En dan kan de dokter je verder helpen.

Toegevoegd na 26 minuten:
En als je toevallig aan de penicilline bent voor iets anders, kun je ook gigantische jeuk rond je edele delen krijgen. Dat gaat weer over als je kuurtje is afgelopen, maar vraag volgende keer een ander type.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puur katoenen of bamboe ondergoed dragen, en eens kijken of er een soort allergie of overgevoeligheid kan zijn voor bijvoorbeeld je doucheschuim, of condooms of glijmiddel.
Ook: de boel niet te heet wassen, dan droogt de huid teveel uit en die is al zo teer daar. En of invetten een goeie optie is betwijfel ik.
Gaat het niet over, dan zou je de huisarts kunnen raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamboe ondergoed??
Steenuiltje
13 jaar geleden
Oww?? Vertel eens hippo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de links hier: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1360&bih=623&q=bamboe+ondergoed&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=445a42fa222931bf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bestaat nog echt ook..kende wel luiers van mais, maar dit is nieuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaat al een tijd hoor, en het zou juist bij mensen die slecht reageren op andere stoffen goed werken, ook omdat de meeste teelt van bamboe voor textiel (maar niet alle!) biologisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook bio katoen tegenwoordig, maar denk niet dat je de jongeren er in krijgt..tenzij bjorn borg erop overgaat...:p
Elke dag vijf minuten spoelen onder de douche. Tip van een ouder iemand..voor als je niet naar de dokter wil. werkt perfect. Absoluut niet beginnen met die wasproducten voor daaronder werkt averechts. En geen zeep gebruiken daar kleeft het vuil juist aan en op en het veranderd de zuurgraad van die zone, en die zuurgraad beschermd je juist tegen de jeuk. Als het echt ernstig blijft aanhouden of het wordt schilferig kom je niet onder de huisarts uit en zal je zalf moeten hebben.
Ook is het handig om daar wat minder intiem te zijn met je eventuele partner tot jezelf jeukvrij bent anders besmet je als je pech hebt elkaar steeds heen en weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ander wasmiddel/wasverzachter onlangs?

iets minder wassen kan helpen: wij wassen ons te vaak (niet gruwelen mensen) of in ieder geval geen of minder zeep gebruiken

bron: voor wat het waard is, oordeel zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jezelf in dat gebied scheert kan het komen doordat de haartjes weer doorkomen, dit gaat gepaard met jeuk .... Maar is dat niet het geval, dan zou je kunnen checken of je last hebt van schaamluis (zitten op de huid vlakbij de haarwortel) .... mocht dat ook niet het geval zijn, dan zou ik even langs de dokter gaan om het te laten checken.

Mocht het zijn dat je last hebt van platjes (schaamluis), dan is daar een middel voor te kopen bij de drogisterij en apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel wassen met zeep kan ook een heel droge huid opleveren, zeker nu er hard wordt gestookt kan je huid uitdrogen en daardoor gaan jeuken.
Je zou wat minder zeep kunnen gebruiken of babyshampoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je een man bent.....

als het een schimmelinfectie is kan zelf dokteren (voor dames) gedurende een paar dagen vaak helpen.

Want dan helpt vaak (niet schrikken, klinkt vies) insmeren met wat yoghurt of kwark, 2x per dag. Na 2 dagen moet de jeuk geheel verdwenen zijn, zo niet dan toch naar de dokter.

Of en hoe dat voor mannen zou helpen zou ik niet durven gokken, ik denk het niet ben ik bang, ik zou een creme voor huisirritatie proberen, geen zeep een tijdje en evt ander ondergoed (als je altijd iets straks draagt bijv een boxer) en zeker puur katoen.
amigo
13 jaar geleden
Juist moet je het dan scheren :P.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist niet want dan gaat het nog erger schrijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort knippen lijkt me beter. Als het haar te lang is, kan het gaan jeuken.
Sudocreme er op smeren..
Dat verlicht meteen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is gewoon een huidschimmel die ontstaat doordat je te strakke broeken en onderbroeken draagt.Gewoon insmeren met schimmelzalf dan ben je er zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort jeuk is het. Krijg je vlekken of bultjes of uitslag?? Of gewoon jeuk en verder niets?
Komt het doordat je haar te lang is? Dan kan je het kort knippen, maar niet te kort, dan kan het weer gaan irriteren. Scheren kan soms helpen, maar dan moet je het goed bij houden.
Komt het door zweten? Dan kan je strooi poeder gebruiken, dat absorbeert het zweet goed. Ook goed te gebruiken als je tussen je bil naad erg zweet. Gewoon strooipoeder voor baby's er tussen strooien. (ook voor zweetvoeten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel hard met een stuk prikkeldraad er heen en weer langstrekken. Ik garandeer je dat je dan van de jeuk daar af bent. Maar dit is natuurlijk een grapje.

Het echte antwoord is: Je kunt een desinfecterende zeep kopen, Unicura, is een goede, waarmee je jeuk te lijf kunt gaan.

Het kan namelijk zo zijn dat je b.v. door het scheren minuscule wondjes hebt gekregen die mogelijk licht ontstoken kunnen zijn.

Door die desinfecterende zeep maak je die wondjes schoon en kunnen ze dus genezen.

Een tweede mogelijkheid is: Wassen met heel zout water..dat heeft een soortgelijke werking als de bovengenoemde zeep.

Groet,

Ton

Toegevoegd na 2 minuten:
In plaats van 'scheren' bedoelde ik krabben te schrijven. Dit nog even ter informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vervelend! Je kunt ook nog niet overal waar je bent, gauw even krabben...

Misschien heb je kunststof ondergoed/strings? Dat kan ook een jeukend gevoel geven. Ga dan over op 100 % katoen.

Teveel met zeep gewassen? Af en toe is goed. Voor de rest vaak met water.

En misschien: te strakke jeans?