Waarom moet je door je buik ademen als je longen hoger zitten??

Ademhalen door je buik. Gezondheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je longen worden groter en duwen je ingewanden naar beneden waardoor je buik boller wordt. Op deze manier adem je beter dan wanneer je door je schouders (?) ademt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diepere ademhaling is beter voor je lichaam. Een hoge ademhaling, snel en oppervlakkig, is te zien bij mensen met stress.

Leg je handen op je buik en wacht tot je je ademhaling zo hebt dat je het dar voelt. Dan merk je duidelijk het verschil. Het brengt meer zuurstof in je longen.

Weet je dat sprekers dat ook toepassen? Even een paar buikademhalingen en ze zijn minder nerveus.

Ook met yoga leer je bewust op je ademhaling te letten, op je buikademhaling.