Ja. Een onderzoek onder een miljoen mensen heeft aangetoond dat als je acht uur of langer slaapt je korter leeft. Het langst leef je bij 6 à 7 uur slaap.
Zie bron.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is inderdaad niet goed om veel te slapen, we zijn het meest fit en helder als we gemiddeld 8 uur per nacht slapen.

Toegevoegd op 19-06-2009 00:05:27
Van minder slapen blijf je ook langer leven las ik net.

Toegevoegd op 19-06-2009 00:09:02
1-Malig zo lang slapen is niet schadelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is slecht.
Je kunt er van aankomen.
Gisteren nog gelezen, maar ik weet even niet meer waar.
(Misschien via hotmail.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van te veel slapen kun je ook vermoeidheidsverschijnselen krijgen. Dus ja, niet al te goed, behalve als je heel moe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee is niet goed heb dat eens 7 dagen gedaan meer dan 12 uur slapen en koppijn dat je dan heb.
+ als je meer kweekt heb je ook meer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat lang slapen slecht voor je is. Als het je lukt om 12 uur of langer te slapen heb je dat kennelijk nodig om iets te verwerken. Anders zou je wel eerder wakker zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
heb je mijn onderzoekje wel gelezen, 21 minuten geleden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb er even snel naar gekeken. Maar wetenschappelijk onderzoek neem ik niet automatisch voor waar aan. Vaak zien ze het een of ander over het hoofd.
AWM
14 jaar geleden
Dat is waar. Maar een onderzoek onder een miljoen mensen is ook weer niet niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das ook weer waar ! inderdaad precies ! maar toch vind ik het meeste wetenschappelijke onderzoek maar half werk. De invloed van het bewustzijn bijvoorbeeld wordt meestal buiten beschouwing gelaten. Die instelling heb ik tegenwoordig sinds ik Ken Wilber boekjes heb gelezen.
Ja, dan heb je te weinig tijd om de kost te verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet alleen slecht, het is ook nog eens zonde van je tijd. Je mist nu 4-5 uur op een dag, waarin je een heleboel had kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is niet slecht, soms is het zeer gezond zelfs... Te veel slapen is slecht, maar hoe weet je nu wat teveel is?...
Er zijn heel veel mensen met slaapproblemen, te weinig slaap meestal...
Ik was depressief een tijdje terug, maar ik sliep 18 uur per dag... Dat was toen goed voor mij... Hoe meer ik sliep hoe beter het was voor me... Nu slaap ik 5 of 6 uren per dag en soms zelfs minder... En het is goed zo...

Alleen moet je wel uitvinden wat goed voor je is, dan moet je kunnen uitzoeken wat past bij je en wat niet... En de meesten kunnen dat niet eens uitzoeken omdat de plicht roept of de wekker...

Als je goed inslaapt en uitgerust wakker wordt, dan slaap je goed en hoeveel uren dat is, maakt niet zoveel uit, maar het criterium is, kan ik makkelijk gaan slapen en kan ik makkelijk en uitgerust weer op...